האם לחדש את האתר שלי

האם לחדש את האתר שלי
האם לחדש את האתר שלי
האם לחדש את האתר שלי

האם יש צורך לחדש את האתר שלי, יש לי מספר פניות בחודש של בעלי אתרים שמראה האתר לא נראה להם או שהמערכת ניראית להם מיושנת או שסתם רוצים להתחדש.

מה הסיבות לחידוש אתר

פלטפורמות סגורות

אתר שיושב על פלטפורמה של חברה יעודית ולא על פלטפורמה עצמאית, למה הכוונה?.

יש המון חברות שפיתחו מערכות ניהול משלהם והם מחזיקים בשרתים משלהם ואז הם מציעים לך לבנות אתר בתוך המערכות שלהם. היו הרבה חברות קטנות כאלה בארץ והיום יש את חברת WIX שמציעה בדיוק את אותו דבר רק שהממשק שלהם הוא גרירת אלמנטים ללא כל תכנות כמו בפלטפורמות דומות רק שהם שידרגו זאת לרמה עיצובית טובה יותר.
אבל זה לא משנה את העובדה שאתה קשור אליהם בטבור ויושב על מערכת שגוגל מתקשה לקרוא בגלל קוד ארוך ומסובך שנוסף לקוד האתר.
לכן אני לא ממליץ על מערכות אלו ואני אוהב יותר את מערכות וורפרס וג’ומלה שתי מערכות חזקות ויציבות שאפשר לאחסן בכל חברת אחסון בעשרות דולרים בשנה. ותמיד תעדיפו לבנות אתר עצמאי על שרת עצמאי על כל אתר אחד באותן חברות משום שלעולם לא תוכל להוציא משם את האתר למערכת אחרת ושום גיבוי או שיחזור לא יעזרו – זו חתונה קטולית.

אתר שאינו רספונסיבי – לא מתאים לניידים

זו בעיה והיא תחריף עם השנים, אם האתר שלך אינו רספונסיבי כלומר אינו מתאים עצמו לכל המכשירים הניידים וגם לשולחן העבודה – אתה בבעיה.
כאן אני ממליץ בצורה חד משמעית זרוק את האתר לפח קח את התכנים החשובים הרלוונטיים בנה אתר חדש ובצע הפניות 301 מהתוכן הישן לחדש.
היום ב- 2018 אין שום סיבה להחזיק אתר שאינו רספונסיבי, אחת כי גוגל מוריד אתרים אלו בדירוג, שנית כי באינדקס לנייד של גוגל שעומד לצאת לאור עוד השנה הוא לא יופיע, ואם כבר מישהו איך שהו יגיע לאתר שאינו רספונסיבי הוא לא יצליח לגשלוש וינטוש מיידית, וגם שיעור הנטישה המהיר יזיק עוד יותר לאתר.

העיצוב לא מוצא חן בעיניי

עיצוב אפשר לשנות כל עוד הוא על פלטפומה של מערכות גדולות כמו וורדפרס וגו’מלה וכמובן ישנן עוד מכמה סיבות , אם האתר עודכן וגם אם לא ניתן לבצע עידכונים ולהחליף תבניות בהתאם לעיצוב הרצוי, כך שעניין העיצוב במערכות אלו הוא פשוט וקל ועולותו זניחה לעומת בניית אתר מעוצב מחדש.

רצוי לשים לב

אם האתר מכניס עבודה ופניות באופן רציף, יש להימנע מנגיעה בו משום שכל שינוי עשוי להזיק למיקומים אלו, לכן הדפים שיוצרים המרות – פניות חייבים להשאר באתר כמות שהם – העיצוב לא חשוב כל כך אך התוכן הכותרת ותיאור העמוד חשובים, לכן הימנעו מביצוע שינויים גדולים מאוד באתרים שעובדים טוב זה יכול לעשות נזק שלא ניתן לתקן אותו.

מקרה קלאסי

לאחרונה פנתה אליי לקוחה שיש לה אתר בפלטפורמה סגורה כלומר היא יכולה לשנות רק את התוכן והתמונות ואילו העיצוב הוא ברמת התכנות, והיא לא מרוצה מעיצוב וצבעי האתר, אך האתר הוא רספונסיבי והיא ורוצה קצת לחדש ולשנות. הדבר הראשון שביצעתי היה בדיקת מיקומים של האתר בגוגל.  אם בונה אתרים אחר היה מקבל את הפנייה הוא כבר היה בתהליך בניית אתר חדש – בבדיקת המיקומים של האתר בגוגל מצאו מספר לא קטן של ביטויים בדך הראשון, שאלתי אותה “את מקבלת פניות ועבודה דרך האתר” ענתה “כן והרבה”, אם כך עניתי “את לא נוגעת באתר.

האתר הזה נשאר כמות שהוא אלה אם בעלי המערכת היחודית הזו מוכנים לעצב מחדש בסכום סימלי- בבקשת הצעת המחיר הסכום לא היה כלל וכלל סימלי הוא היה גבוה מאוד. על כן הצעתי לבנות אתר חדש רספונסיבי שיהווה כרטיס ביקור נוסף עם תכנים תמונות וסרטוני וידאו חדשים לגמרי ולא משוכפלים מהאתר הקודם ובעתיד כאשר האתר החדש יתחיל לעלות בגוגל ניתן יהיה לקחת תכנים מהאתר הישן לחדש ולבצע הפניות 301 לתוכן החדש.