מה קרה ב 2017 בתחום ה -SEO   וכיצד זה ישפיע על האסטרטגיה לקידום ב 2018

מה קרה ב 2017 בתחום ה -SEO   וכיצד זה ישפיע על האסטרטגיה לקידום ב 2018
מה קרה ב 2017 בתחום ה -SEO   וכיצד זה ישפיע על האסטרטגיה לקידום ב 2018
מה קרה ב 2017 בתחום ה -SEO   וכיצד זה ישפיע על האסטרטגיה לקידום ב 2018

השנה היה יחסית פעילה מאוד עבור מקדמי אתרים, בהתאם לדוברים של גוגל נראה שעדכונים מתרחשים מדי יום והם הביאו קפיצות  בדירוג עבור עסקים רבים, אין לנו את הסיבות המדויקות למה שהתרחש וישנן עדיין מספר אפשרויות שנבדקות.

עכשיו בואו נראה מה הדברים העיקריים שהתרחשו.

תאימות לנייד

71% מהגלישה באינטרנט בארה”ב התבצעה בניידים.

מה זה אומר עבור SEO?

ב -3 באפריל, 2017, הודיעה Google על הסמכת ‘אתרים לנייד’ עבור מפתחי אתרים. הבדיקה מבטיחה למפתחים ולמעצבים לדעת כיצד ליצור חוויות ניידות נהדרות עבור המשתמשים שלהם.

מעבר לבחינת ‘אתרים לנייד’ גוגל מאותת לנו שיש  יכולת מוכחת לבניית אתרים באיכות גבוהה ולאופטימיזציה שלהם, ומאפשר לנו להתקדם כמפתחי אתר מוכר של Google לנייד.  יתר על כן, גוגל מתכננת לעבור לאינדקס הראשון לנייד עד סוף 2018.

זה אמור להשפיע על האסטרטגיה לקידום אתרים בצורה ישירה. חוויית המשתמש בניידים צריכה להיות בדיוק  כמו זו של שולחן העבודה במחשב הנייח. כדי להשיג זאת, יש לבצע ביקורת מעמיקה  של האתר ויש לשדרג את כל הדפים באתר  כך שיהיו  ידידותים לנייד  ניתן לבצע  את שני הדברים הללו באמצעות Google Search Console.

איך לעשות זאת

השתמש ב- Google Search Console כדי להוסיף ולאמת את הגרסה לנייד של האתר שלך. שלב זה חל רק אם הגישה לאתר שלך לנייד מתבצעת באמצעות כתובת אתר נפרדת; דלג על שלב זה אם אתה משתמש בעיצוב דינמי במקום זאת.

תעריך כל אחד מהדפים שלך לתכונת הידידותיות לנייד. זה נשמע מסובך, אבל כל מה שאתה באמת צריך לעשות הוא להשתמש בכלי הבדיקה של Google.

לבצע ביקורת נגישות לניידים

השתמש ב – Google Search Console  כנס לאתר  עבור אל העדפות > הגדרות סורק, ודא כי תיבת ההנחיות follow robots.txt מסומנת; בתפריט הנפתח שלצידה בחר Googlebot-Mobile. למטה, סמן את הסריקה כתכונה סוכן משתמש ספציפי. בתפריט הנפתח שמשמאל, בחר את סוכן המשתמש השני ברשימה: זהו סוכן המשתמש ש- Google משתמש בו בעת סריקת גרסאות לנייד של דפים. לחץ על אישור, לחץ על הלחצן בנייה מחדש, והמתן עד שהכלי יבצע ביקורת מלאה של האתר שלך לנייד.

חיפוש קולי

חיפוש קולי ועזרים אישיים, כגון Siri, Google Now, Cortana, Alexa ואחרים (כן, יש עוד) שינו באופן דרסטי את אופן החיפוש . במקום לומר “ספר  בתל אביב “, הם נוטים יותר ויותר ללכת ל ” Google, ולשאול איפה אני יכול למצוא ספר קרוב?”. יתר על כן, אם אתה שואל את  Alexa “מה חדש?”, היא תספר לך על מזג האוויר ואת החדשות המקומיות במיקום הספציפי שלך.

איך זה עובד? מכשירים מקבלים גישה למיקום ולהיסטוריית החיפושים שלך, שלא לדבר על כל המידע שיש לך במכשיר שלך. עם הזמן, עזרי הקול לומדים  את העדפות שלך כמו, חנויות, קונצרטים ואנשים שאתה מדבר אליהם , הם לומדים את ההתנהלות ואת ההתנהגות שלך מבלי שתשים לב לכך, זה אולי נראה מפחיד  אבל זה גם נוח מאוד במונחים של שימוש יומיומי. לכן יותר ממחצית השאילתות עד 2020 יהיו חיפוש קולי.

התחזיות לשנים הקרובות צופות  כי יותר ממחצית השאילתות יהיו דרך החיפוש הקולי וזה לא יפגע במאזן החיפושים הנוכחי במחשבים נייחים עם שולחן עבודה.

זה אומר שיש לבצע שינויים באסטרטגיית ה –  SEO. ראשית, נדון במילות מפתח. כפי שציינתי בעבר, אנשים משתמשים בשפה טבעית יותר כאשר הם מדברים  אל מכשירים ניידים במקום בעת הקלדת משהו לתיבת החיפוש של Google. ולכן יש להתאים חיפושים לשאלות טבעיות ולא למילות מפתח.

זה לא רק ספקולציה שלי, גוגל מדווחים כי 70% של שאילתות ש- Google Assistant מקבל מורכבים משפה טבעית. החיפושים בנויים סביב שאלות, מידע מקומי ומילות מפתח המבוססות על פעולה, ויותר מכך גם ביטויים בעלי  זנב ארוך.

אז איך אתה יכול לשלב את המידע הזה לתוך אסטרטגיית ה-  SEO שלך?

בנה את התוכן שלך סביב שאלות שהגולש עשוי לשאול ולרצות לקבל עליהם תשובה,  אינך יודע בוודאות מה השאלות שישאלו  ביחס לעסק שלך, מה שיכול לעזור במקרה זה הוא חקר מילות מפתח, כדאי להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל לחץ על הלחצן ‘הצעות למילות מפתח’, ובחר את השאלות הנפוצות בשיטת מחקר. הזן את מילות המפתח שלך ולחץ על הבא. המתן עד שהרעיונות יופיעו. אל תתעלם משאלות זנב ארוך, מסתבר שהם יכולות להניב הצלחה לא קטנה.

סיכום

אם כך  השתמש במילות מפתח זנב ארוך, השתמש בשפת שיחה טבעית,  למשל אם אתם עסק לתכשיטים הוסיפו פריטים  מהקולקציה האישית הייחודית שלכם כמו: “איפה לקנות טבעת אירוסין עם יהלומים?”   או “היכן למצוא טבעת עם אבני חן חצי יקרות?”

ואחרון חביב עדכון FRED  שיצא במרץ 2017 כנראה מדובר על איכות קישורים ירודה ולכן מספר לא קטן של אתרים חוו ירידות משמעותיות במילות מפתח חשובות. ועל כן בדוק היטב את מערכת הקישורים והסירו קישורים לא יעילים, שאינם רלוונטיים לאתר שלך.

איך להתאים אתר לנייד

איך אפשר להתאים אתר לנייד במציאות בה החיפושים בנייד הולכים וגדלים. במאמר זה אסביר את התהליך שיש לבצע בכדי להתאים אתר לנייד, אתר שלא יהיה מותאם לנייד לא יאונדקס כמו אתר מותאם וחשוב יותר בחיפוש בנייד הסיכוי מאוד נמוך שיופיע בתוצאות של גוגל.

החיפושים בניידים הולכים ומתרחבים הן בחיפוש מוקלד והן בחיפוש קולי, ויש להתאים את האתר לחיפוש בנייד מה עוד שגוגל כבר עומדים להשיק בשנה זו אינדקס חיפוש ייעודי לניידים שיותאם רק לאתרים המותאמים למכשירים ניידים – סלולריים.

כבר היום רואים מגמה של עלייה חדה בחיפוש בניידים, בסקר שנערך בארצות הברית נמצא כי 71% מהגלישה באינטרנט בארה”ב התבצעה בניידים. ולפי  גוגל בעולם כולו יש עלייה מתמדת במספר החיפושים בנייד. בישראל נפח החיפושים במכשירים סלולריים גובר מיום ליום ועומד כבר כעת על כ-30% בממוצע מסך החיפושים שמבצעים הגולשים בישראל

אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי הוא אתר גמיש בקוד שלו שיודע לאתר את המכשיר הגולש ולהתאים את התצוגה לרזולוציית המסך של המשתמש, רוב הפלטפורמות יודעות להתמודד עם בעיה זו ורוב התבניות שלהם מותאמות לגמישות זו. שיטה זו הפכה לסטנדרט קבוע בכל המערכות מוורדפרס דרך גומלה, דרופל מגנטו ועוד.

לבעלי אתרים ותיקים שעלות העברת האתר הופכת להיות עסק מסובך ודורש השקעה כספית גדולה בהמרתו לנייד כדאי אולי להקים אתר שני שמותאם לגרסת המובייל – הנייד ולא לגעת באתר הקיים, זו אפשרות פחות טובה אך בכל זאת יעילה למי שלא רוצה להעביר הכל למערכת חדשה ולהתחיל בהפניית הקישורים מהאתר הקודם לאתר הקיים – הפנייה 301.

בכל מקרה אם אתם מקימים אתר חדש תבחרו את האפשרות של אתר רספונסיבי עם תבנית מתאימה ואז הוא יתאים לכל המכשירים הניידים וגם למחשב נייח, בכל זאת יש להקפיד על מספר מרכיבים באתר החדש:

לדאוג לאחסן בשרת מהיר – גולשים שיגיעו לאתר איטי יינטשו אותו מייד.

לא להשתמש בפלאש – כבר לא קריא במספר מכשירים בייחוד ב IOS.

להשתמש בתמונות שעברו דחיסה ולא תמונות גדולות שזמן הטעינה שלהם ארוך.

הימנעו מהכנסת פופ אפ – ראשית זה מפריע לגלישה בנייד שנית גוגל לא אוהב שמגזימים בפופ אפ מסיבה זו.

בדיקת התאמת אתרים לנייד

https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=he