מגמות –  SEO- קידום אתרים  בשנת 2020

מגמות -  SEO- קידום אתרים  בשנת 2020

ללא ספק, תפקידנו כמנהלי אתרים לקידום אתרים לפקוח עין על העתיד ולצפות מה גוגל מתכננת, בודקת או מחפשת להנחית על מפתן דלתנו. במהלך 12 החודשים האחרונים ראינו כמה שינויים בחיפוש בגוגל – כל אחד מהם משפיע על האופן בו אנו מתכננים ומיישמים את מסעות פרסום.

במאמר זה אסקור מה עומד לרשות SEO – קידום אתרים  קידום אתרים בשנת 2020 וכיצד גורמים אלה ישנו את האופן בו אנו מגבשים אסטרטגיות במהלך השנה הבאה ומעבר לה.

בינה מלאכותית תמשיך להתפתח

במהלך חצי העשור האחרון, בינה מלאכותית הפכה לכוח חלוצי בהתפתחות תחום ה –   SEO – קידום אתרים.

בשנת 2015, למשל, התוודענו ל- RankBrain – אלגוריתם החיפוש שעוזר לגוגל לדחוף למשתמשים תוצאות רלוונטיות יותר.

האלגוריתם היחסית חדש   BERT ברט הוא למעשה אלגוריתם לומד שמטרתו היא לעבד, לנתח ולהבין שפה טבעית – מה שבעולם המחשבים נקרא NLP  ראשי תיבות של Natural Language Processing  אם בא לכם לשבור  עוד  שיניים   ראשי התיבות של ברט הן  –  Bidirectional Encoder Representations from Transformers

ברט ישפיע על 10% מהחיפושים בגוגל; תחילה בשפה האנגלית, ולאחר מכן גם בשפות אחרות ובמנועים אחרים. בדומה לראנק בריין – RankBrain , אחיו הגדול, ברט מיועד לטפל בעיקר בחיפושי זנב ארוך וכן בחיפושים המשלבים מילות חיבור

הנוכחות  שלו כבר מורגשת במנוע החיפוש  ובסופו של דבר הוא יגיע גם אלינו. נקודה חשובה נוספת נוגעת לתשובות ישירות בגוגל (Featured Snippets) – ברט משפיע עליהן בכל השפות כבר עכשיו. אם תבצעו חיפוש של שאלה או מושג כמעט ברוב התוצאות תקבלו מספר שאלות ותשובות בראש החיפוש.

דוגמאות לשימוש נכון של מנוע החיפוש באלגוריתם BERT

גוגל הצהירה כי BERT עוזר להבין טוב יותר סמנטיקה והקשרים רחבים יותר של שאילתות חיפוש כדי להתאים עבורם תוצאות רלוונטיות, ממוקדות ואיכותיות יותר.

עם BERT ניתן לזהות וללמוד ניואנסים וביטויים נפוצים בשפת היומיום ובכך להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות בהרבה, זה כבר לא חיפוש קר ומנוכר, אלא חיפוש שמבין את כוונתך לפי הניואנסים של כל מדינה ואזור.

השלב האחרון בהתקדמות זו של למידה מלאכותית הוא כמובן הצגת רובוטים דו כיווניים להבנת שפה עליהם הודיעה גוגל בסוף אוקטובר האחרון. ברט  היא הטכניקה המבוססת על  הרשת העצבית של גוגל לעיבוד שפות טבעיות, והיא חשובה מכיוון שהיא עוסקת בעצם היסודות של איך אנשים מח\פשים. גוגל עצמה אומרת כי האלגוריתם מייצג את “הקפיצה הגדולה ביותר בחמש השנים האחרונות, ואחת הקפיצות הגדולות ביותר בתולדות החיפוש.”

ברט משפיע על אחד מכל עשרה חיפושים הוא  מעניק לגוגל הבנה טובה יותר של השימוש בשפה ועוזר לה להבין את ההקשר של מילים בודדות בתוך חיפושים.

BERT  הוא רק איתות אחד לאופן שבו גוגל מבינה שפה, אך זהו אחד החשובים בארסנל של מנוע החיפוש. המשמעות היא שעכשיו יותר מתמיד מנהלי אתרים ו- SEO – קידום אתרים כאחד חייבים למקד את מאמציהם ביצירת התוכן היעיל, הטבעי והאיכותי ביותר. בפשטות,  “כתוב תוכן למשתמשים.”

החיפוש קולי כאן כדי להישאר

כאשר שוחרר החיפוש הקולי בשנת 2012 רבים הניחו שזה יהיה עוד פרויקט שיועבר לבית הקברות ההולך וגדל של גוגל. עם זאת, כיום אנו יודעים הרבה יותר על הטכנולוגיה, ובזכות schema.org, לאן היא עתידה להגיע בעתיד. קצב האימוץ איטי מהצפוי, אך בכל זאת חדר לחיינו, ולכן אל לנו להתעלם לחלוטין מהחיפוש קולי.

סימון סכמה

סוג חדש של סימון יוצא כמעט מדי חודש, כאשר אחד הפיתוחים האחרונים הוא סימון לסרטים. למרות שזה עשוי להיראות לא חשוב, העובדה שאנו רואים כעת סימון לסרטים מראה עד כמה הגיעו נתונים מובנים פרטניים ומרחיקים לכת.

מנהלי אתרים צריכים להקדיש זמן לחקור היכן ניתן להציב סכמות באתר שלהם, כך שהם יוכלו לנצל את דרישות החיפוש הקולי של 35.6 מיליון חיפושים  המתרחשים מדי חודש

ניתן לדבר

אם אתה בארה”ב, ראוי לציין ש- Speakable (BETA) משמש על ידי Google Assistant כדי לענות על שאלות של אנשים בנושאים ספציפיים. העוזר יכול להחזיר עד שלושה מאמרים רלוונטיים ולספק השמעת שמע באמצעות סימון טקסט לדיבור. יישום סימון כזה יכול להיות משתלם מאוד עבור אתרי חדשות, מכיוון שכאשר העוזר נותן תשובה הוא גם מייחס את המקור ושולח את כתובת האתר של המאמר המלא למכשיר הנייד של המשתמש.

פרסם תוכן מעניין, השתמש בתמונות באיכות גבוהה, כמו תמיד, וודא שאתה מפיק תוכן איכותי וייחודי ויוצר חוויה נהדרת למשתמשים. גוגל תמיד אמרה שצריך לייעל ולסמן תמונות בצורה נכונה, כך שאם לא התחלת להוסיף נתונים או מידע כזה לתמונות שלך, עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל.

רשת גוגל הפכה חכמה מאוד להבנת מה משתמש מחפש על סמך כמה מילים בסיסיות בלבד. זה הודות, בחלקו, למודלים לנושאים. ואכן, לאלגוריתם זה יש הבנה מעמיקה של סמנטיקה ומשתוקק לספק למשתמשים גושי מידע עמוקים.

המשמעות היא שמעולם לא היה חשוב יותר ליצור תוכן איכותי, מעמיק ומשמעותי למשתמשים – אך עליכם גם לחשוב על מבנה המידע.