כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

אחת השאלות ששואלים אותי רבות היא כמה עולה לבנות אתר אינטרנט? מה המחיר לבניית אתר ? השאלה לכאורה פשוטה, ובכן התשובה מורכבת ואתן לכם כאן מספר שאלות שעליכם לשאול לפני שאתם מקבלים הצעת מחיר.

השאלה כמה עולה לבנות אתר אינטרנט? דומה מאוד לשאלה כמה עולה תכשיט? ולכן יש להגדיר איזה תכשיט ? מאיזה חומרים הוא עשוי? מה הוא כולל? אבני חן, יהלומים …  ועוד שאלות הבהרה נוספות.

ובכן כמה עולה להקים אתר אינטרנט?

 המחיר יכול לנוע מכמה אלפי שקלים ועד עשרות ומאות אלפי שקלים, הכל תלוי בסוג האתר ובדרישות הלקוח.

מה כוללת חבילה בסיסית של אתר?

אתר בלוג או תדמית רספונסיבי ( מותאם לניידים ) על בסיס  מערכת ג’ומלה או וורדפרס שהם שתי פלטפורמות מצויינות מגוונות ויציבות. העצוב נבחר בהתאם לתבנית ולא עיצוב אישי.

  • דומיין – כתובת אתר שיש לרכוש מרשם הדומיינים
  • חבילת אחסון – בהתאם לגודל האחסון של האתר, כדאי לבחור חבילה בשרת בעל מהירות תגובה מהירה.
  • תמונות שיש לרכוש מאתר תמונות או תמונות של הלקוח.
  • מאמרים – לפחות 10 מאמרים שיוכנסו כבר עם הקמת האתר כבסיס המידע של האתר.
  • דף הבית
  • דף צור קשר
  • תפריט
  • קטגוריות מאמרים

תוספות

 חקר מילות מפתח לקראת כתיבת המאמרים וגם שאלות הקשורות להקשרים בנושא ולא רק מילות מפתח, הכוונה לשאלות מפתח בהתאמה לחיפוש הקולי הסמנטי, החיפוש הסמנטי הינו טרנד שנכנס לאחרונה לגוגל בעקבות החיפוש הקולי הטבעי.

  • גלריית תמונות
  • דף בית מעוצב לפי דרישות הלקוח
  • פלאגים מודולים או קומפוננטים נוספים מעבר לבסיס המערכת כמו סטטיסטיקה, סליידר – מצגת תמונות, דוחס תמונות לחסכון במקום אחסון, פלגים של אבטחה – אך למרות האבטחה דע כי מערכות אינטרנט נפרצות, גם השמורות ביותר ולכן גיבוי הוא חובה!!!
  • חנות אינטרנטית – הגדרת חנות אונליין כולל משלוח סל קניות והגדרת אמצעי סליקה, כאשר מקים האתר מכניס את הקטגוריות הראשונות וכן מוצר לדוגמא בכל קטגוריה ומדריך את בעל האתר להכניס עוד מוצרים ולערוך ולמחוק את הקיימים, להוסיף ולמחוק קטטגוריות של מוצרים. להכניס מחירים ולערוך מחירונים, וכמובן להוסיף ולערוך תמונות מוצרים.
  • פתיחת חשבון פייפאל בכדי לנהל סליקה של חנות מקוונת אונליין. פייפאל מומלץ בשל היותו מערכת מאובטחת מאוד ולכן טובה יותר ונפוצה ביותר בקרב הגולשים.

תוספות מחוץ לאתר

  •  הטמעת גוגל אנליטיקס.
  • קישור האתר לגוגל מקומות, וויז, איזי.
  • חיבור האתר ל WEB MASTER TOOL

שרותים נוספים

  • גיבוי ושחזור למקרה של פריצה לאתר – חוזה שנתי
  • אחזקת אתר – שידרוג מערכת האתר בכל גרסה חדשה וכן שידרוג פלאגים מודולים או קומפוננטים בכל גרסה חדשה, חשוב לשמור על עדכונים מסיבות אבטחה ותקינות האתר.

מחיר בניית אתר

אתר בסיסי ללא דומיין וללא חבילת אחסון יכול לעלות בשקלים בין 2,500 ש”ח ל 4,500 ש”ח אלה ההצעות שתקבלו היום ממרבית בונה האתרים, אך המחיר אינו הדבר החשוב, מה שחשוב הוא נסיונו של בונה האתר והאם הוא מרים את כל המערכת כולל חיבור דומיין וחבילת אחסון, ומעבר לזה עד כמה הוא מכיר את נושא קידום האתרים.

מדוע ציינתי שחשוב שכל בונה אתר יבין בקידום אתרים? מכיוון שגוגל מייד יאנדקס את האתר ואם בניית האתר לא בוצעה לפי הנחיות גוגל סביר להניח שגוגל לא יאנדקס אותו או שהאתר יאונדקס בדפים אחוריים של החיפוש ולעולם לא יוכל להשתלב בדפים הראשונים של גוגל.

אולי תשלם קצת יותר אבל זה יכניס אותך למאיון העליון של האתרים, כל בניית אתר על ידי מי שלא מבין בקידום אתרים יגרור תיקון האתר או בנייתו מחדש.

מחיר אתר חנות אונליין

בניית חנות אונליין היא בעצם הקמת אתר רגיל עם תוספת של חנות מקוונת, יש להגדיר את כל הפרמטרים של החנות את הקטגוריות של המוצרים את המחירים להוסיף מספר תמונות של כל מוצר וכמובן להגדיר את אמצעי התשלום בו תבוצע הסליקה של האתר, אני ממליץ על פייפאל לדעתי זו הדרך הנוחה והבטוחה לנהל חנות צגם לכם וגם ללקוחות שלכם כך שאינכם צריכים אתר מאובטח ואינכם מאחסנים באתר את פרטי כרטיס האשראי של הלקוחות שלכם.

חנות אונליין יכולה לנוע במחירים של 7,000 ש”ח עד כמה עשרות אלפי שקלים, הכל תלוי בדרישות הלקוח וממספר המוצרים שיש לכניס באתר, תגים, מילות מפתח, תיאור מוצר, פתיחת חשבון פייפאל והכנסת כל התמונת של המוצרים.

אין מחיר פיקס קבוע לבניית אתר יש מחיר לכל מרכיב והשאלה מה אתם צריכים, תגדירו היטב את מטרות האתר ויהיה קל יותר להציע לכם פלטפורמה שתשרת אתכם למטרה זו, חשוב מאוד שכל מי שיבנה לכם את האתר יכיר לעומק את נושא קידום האתרים בגוגל, זה קריטי לכל אתר אחרת לאתר אף פעם לא תהייה תנועה בגוגל. אגב גם אם האתר בנוי נכון מבחינת גוגל עדיין אין זה ביטוח לתנועה באתר ויש לבצע פעולות שיווק רבות בכדי להתחיל לקבל תנועה ואמון של לקוחות.

 החלום ושיברו

 ועכשיו למציאות, בניתם אתר או חנות מקוונת  זה לא מספיק, אל תצפו שכבר מחר בבוקר כל העולם יגיע לאתר שלכם – אין סיכוי, לוקח שנים לאתרים להתברג אם בכלל לעמודים ראשונים בגוגל ולהתחיל לקבל פניות או מכירות, זהו תהליך ארוך וקשה ולכן יש להיעזר בכלים נוספים כמו קידום אורגני, פרסום ממומן בגוגל, פרסום בפייסבוק ורתימת פייסבוק לקידום האתר, יצירת מיתוג באינסטגראם, ועוד…

מבצעים

נצלו את תקופות השנה למבצעים הם יניבו מכירות בסופו של דבר, נצלו את תחילת הקיץ והחורף את בלאק פריידי ואת החגים, אלה תקופות מכירה טובות ותציעו בהם מבצעים שתוכלו לעמוד בהם מבלי להפסיד.

סיכום ותובנות

 כל הפעולות הללו יחד לאורך זמן יניבו תוצאות יפות – בתנאי שהאתר שלכם אמין ואינכם מוכרים אשליות או מוצרים פגומים, שמרו על אמינות גבוהה, ניתן וחשוב להוסיף לאתר שלכם בלוג בו שאתם מחדשים ומעניינים את הגולשים בנושאים רלוונטיים חדשותיים וטיפים בתחום המכירות שלכם.