איך לגדל ילדים מאושרים

מדע האושר מתמקד למעשה בשני תחומים, בטיפוח הגשמה ופיתוח קשרים משמעותיים עם אחרים,  ילדים צריכים חברים, לא פופולריות. מה שחשוב הוא לעסוק בעבודה משמעותית. חברת הצעצועים מליסה ודאג פיתחה צעצועים שמטרתם לטפח בדיוק את הכישורים הללו. אנחנו תומכים במוצר ובקידומו במערכת החינוך מתוך תפיסה חינוכית המאפשרת התפתחות בריאה של ילדים

אז  איך עושים זאת?  – דרך משחק!

אני משוכנע שמשחק חייב להיות נוכח בכל חיינו. למעשה, אחת הסיבות שלדעתי הדיכאון התפשט  בקרב מבוגרים בגיל העמידה היא מכיוון שאיבדו את ראיית המשחק, או במילים אחרות, מה שהביא להם שמחה בילדות. כמו שאומר בריאן סאטון-סמית ‘, ההיפך ממשחק אינו עבודה –  אלא דיכאון. ” באמצעות משחק אנו מגלים את היצרים והייעוד שלנו. באמצעות משחק פתוח נוכל ללמוד לחשוב בצורה יצירתית ולפתור בעיות.  רעיון זה של משחק כדרך להגשמה, חייב להבחן היטב בחברה שלנו כדי לראות כיצד אנו יכולים להחדיר טוב יותר את רעיונות המשחק, הגילוי והחקירה הן לעבודה שלנו והן לחיים האישיים. שאל את עצמך את השאלות האלה כשמדובר במשפחתך אם ילדיך היו יכולים לשחק יותר? כמה שעות בשבוע ילדיכם עוסקים במשחק חופשי בבימוי עצמי מחוץ למסכים? מהן הדרכים שאתה יכול לנסות לשלב במשחק בהנהגת ילדים?

איך נוכל להתגבר על המכשולים לשחק

הבעיה: אני עסוק מדי למשחק להיות “עסוק מדי”  נתפס כאות הכבוד בחברה שלנו. זה גורם לנו להרגיש חשובים  וחיוניים שאין לנו זמן לטיפול עצמי ולמשחק. חיינו מרגישים נוקשים ומתוזמנים יתר על המידה ואנחנו לחוצים ללא הרף, ולא משאירים מעט זמן לספונטניות משחק או שמחה. הצעה : הפוך את העדיפות לשחק. זהו תיקון מוכח לבריאות הנפש של האדם, אז חשוב עליו לא כמפנק, אלא כהכרח לחיים מאושרים ומשמעותיים. אם אתם בזוגיות תמכו זה בזו צרו  זמן לפעילויות בהן אתם נהנים יחד. בנוסף להכנת מטרות משחק לעצמכם וכזוג, ערכו רשימה של מטרות משחק משפחתיות.

הבעיה: פוחדים להרפות

לרבים מאתנו יש פחד לאבד את התודעה העצמית, ולכן אנחנו לא מרפים,  אנו פוחדים להיראות מטופשים. זה לא רק מונע מאיתנו לחוות שמחה, אלא גם לעורר השראה בילדינו, נכדותינו ואחרים. אל תיקחו את עצמכם ברצינות כל כך,  תרקדו בתחושה שאף אחד לא רואה אתכם.  הצעה : עשה זאת למען ילדיך! הראה להם שאתה, המבוגר, עדיין יכול להתנהג כמו ילד יכול להיות קליל, קח צעדים קטנים לעבר הדביליות מדי פעם.  קפוץ בשלולית. דבר במבטא מצחיק. תצחיק  מישהו בכל יום!

הבעיה: עדיפות תמיד לדרישות של אחרים

זוגות לרוב לא רק מאבדים את המיקוד בעצמם כיחידים אלא גם כזוג,  ובמקום  זאת מקבעים את האחריות והצרכים היומיומיים של ילדיהם. לעיתים קרובות אנו חשים אשמה או אנוכיות על כך שלא בילינו מספיק זמן עם משפחותינו. התיקון: נסה להבין שכשילדים רואים שאתה נהנה מהתשוקות שלך, זה מספק שיעור חשוב עבורם. הם מסוגלים לראות אותך כאדם אמיתי, עם חיים מחוץ לחיים המשותפים שלהם, והם יכולים להתחיל להפנים את הרעיון כי רדיפת תשוקות אינדיבידואליות היא הכרחית להגשמה. זה יעודד אותם לפתח תשוקות והגשמה בחייהם, זה יגרום להם להסתכל קדימה להיות מבוגרים, בידיעה שהם לא צריכים לוותר על מה שהם אוהבים לעשות!

הבעיה: חוסר יכולת להיות נוכח בהווה

אנו מתמקדים כל כך ב”מה הלאה, המטרה והעתיד “, אנחנו כל כך מרוכזים ביעד עד שאנחנו עשויים לפספס את ההווה לחלוטין (ליהנות מהטעמים העדינים של ארוחה, קונצרט, רגע של פליאה טבעית) מכיוון שאנו ממוקדים יותר במטרות עתידיות או גם עסוקים מידי  בכריתת החוויות שלנו במדיה החברתית לצורך הוכחה או תוקף. הצעה : עצרו והריחו את הוורדים. פשוטו כמשמעו! הניחן את הטלפון שלכם והימנעו מכניסה בכל רגע למדיה החברתית. גם אם רק רבע שעה בכל פעם, קחו רגעים כדי לעסוק באופן מלא עם ילדיכם או נכדיכם על ידי משחק איתם, אינטראקציה איתם בחוץ, עשייה של מלאכות, משחק דמיוני, או אפילו הפניית תשומת לבם לפלא סביבם (כוכבים, טבע וכו ‘).

חוסר חיבור

רבים מאיתנו חווים בידוד חברתי כלשהו ומוצאים מעט הזדמנויות ליצור קשר עם חברים דומים בעלי אופקים אחרים. תקשורת משמעותית הוחלפה על ידי אינטראקציות טקסט רדודות ותמונות ערוכות בצורה מושלמת. לעתים רחוקות אנו מרימים את הטלפון מחשש להתערב או להפריע. הצעה : חפשו אנשים בעלי אופקים ותחומי עניין  דומים ועזרו ליצור או למצוא הזדמנויות לקשר אנושי. אפשר דרך קבוצת הורים, או קבוצת מתנדבים, או להצטרף לטיול מאורגן, או לקחת חוג מהנה

Summary
איך לגדל ילדים מאושרים
Article Name
איך לגדל ילדים מאושרים
Description
מדע האושר מתמקד למעשה בשני תחומים, בטיפוח הגשמה ופיתוח קשרים משמעותיים עם אחרים,  ילדים צריכים חברים, לא פופולריות. מה שחשוב הוא לעסוק בעבודה משמעותית. חברת הצעצועים מליסה ודאג פיתחה צעצועים שמטרתם לטפח בדיוק את הכישורים הללו.
Author
Publisher Name
קידום אתרים
Publisher Logo