איך להתאים אתר לחיפוש קולי?

איך להתאים אתר לחיפוש קולי?
איך להתאים אתר לחיפוש קולי?
איך להתאים אתר לחיפוש קולי?

איך להתאים אתר לחיפוש קולי? בואו נבדוק את הטכניקות שיכולות לעזור לאתר שלכם  להיות  יותר גלוי לחיפוש הקולי, חיפוש שמתעצם מיום ליום עקב שימוש הולך וגדל במכשירים ניידים

מבוא

מקדמי האתרים עסוקים לרוב באופטימיזציה של האתרים במחשבים שולחנים וזה טוב אך לנוכח החיפוש הקולי יש לבצע שינוי משמעותי ורציני יותר בכיוון, לצורך כך יש להבין את כל המשמעויות של השינוי שהתרחשו מאז שהחיפוש הקולי נכנס לחיינו.

מי שישכיל ויכיר את הנושא לעומק יישאר רלוונטי יותר בכמות החיפושים והתוצאות ומי שלא שיצפה פגיעה גדולה בכניסה לאתר ובשלב הבא בדירוג האתר.

החיפוש הקולי כאן

כל ספקי הטכנולוגיה הגדולים, לא רק Google, משקיעים בעוזרים וירטואליים, אחד מהם משמעותי ביותר הוא החיפוש קולי. לגוגל יש כבר חיפוש קולי בשורת החיפוש, לאפל יש את סירי, לאמזון יש את Alexa, למיקרוסופט יש את Cortana, לסמסונג יש Bixby הפיצ’ר החדש שלהם,  ו-  Yandex השיקה את אליס – AI עבור השוק הרוסי. בנוסף, גם אמזון נכנסה לעניין ביתר שאת כאשר גם היא וגם גוגל הכניסו מערכות חכמות לבית שיבדו בהוראות קוליות.

ואף על פי שעוזרים וירטואליים קוליים נמצאים בשוק כבר מספר שנים התופעה עדיין בחיתוליה ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתפתחויות מתקדמות וחדשות  כבר בחודשים ובשנים הקרובות, בין אם אתה סקפטי לגבי זה או לא, על פי MindMeld, בשנת 2015 החיפוש הקולי קפץ מאפס ל -50 מיליארד חיפושים בחודש.

חברת SEO HighVisibility ערכה סקר בין  2,000 משתמשים בטלפונים ניידים ומצא כי 27% מהנשאלים משתמשים בעוזרי חיפוש קולי מדי יום, בעוד 27% משתמשים בהם לפחות פעם בשבוע. זה משמעותי ומחייב התייחסות של מקדמי אתרים.

כל עזרי הקול מסתמכים על השפה הטבעית בכל מדינה ומדינה ובמרוצת הזמן המנוע של החיפוש לומד את הדפוסים הייחודיים והאישיים של כל אחד מהגולשים, את ההעדפות שלהם בכל התחומים ואת מיקומם, ובעצם מנסה לנתח את התנהגות המשתמש בכדי לקלוע במדויק לצורך של המשתמש.

לעלייה החדה של עזרי הקול יש השלכות דרמטיות ומשמעותיות על המותגים באתר שלהם. ישנם הבדלים בסיסיים משמעותיים מאוד בין החיפוש הקולי לחיפוש המודפס. ולכן יש לבצע מספר פעולות בכדי להתמקד בכל הפרמטרים אותם מזמן לנו החיפוש במכשירים ניידים.

איך להתאים אתר לחיפוש קולי?

בואו נבדוק את הטכניקות שיכולות לגרום לאתר שלכם  להיות  יותר גלוי לסוג זה של המחפשים. או איך להתאים אתר לחיפוש קולי?

בעקבות עלייה זו של השימוש בניידים, Google עוברת כעת לאינדקס ראשון בנייד, אשר קרוב לוודאי יושלם באמצע שנת 2018. הניסוי בסופו של דבר יגיע גם למחשבים נייחים ולכן יש להעירך אליו כבר עכשיו

החיפוש הקולי צומח  בצמיחה מעריכית. באמת שלא לא קשה לראות מדוע. החיפוש הקולי  מהיר מאוד  – אנחנו יכולים לדבר בקצב 150 מילים בדקה לעומת  הקלדה של  40 מילים לדקה, זה נוח מאוד אין צורך בהקלדה המצריכה ריכוז גדול יותר, זה טבעי יותר לדבר במקום להקליד, וזה ואמין.

יותר ממחצית השאילתות ב 2020  יהיו חיפוש קולי.

לפי כל האנליסטים של גוגל יותר ממחצית השאילתות ב 2020  יהיו חיפוש קולי. כמובן, שזה לא אסון. חיפוש קולי לא יחסל את החיפוש המוקלד, כמו שהנייד לא חיסל את החיפוש במחשב הנייח,   אם כי היו כמה חששות לתהליך כזה בתחילת הדרך, עם זאת, הטלפונים החכמים הפכו לחלק בלתי נפרד בחיינו ורובנו לא יכולים לדמיין את היום שלנו בלי לבדוק את הטלפון כ – 100 פעמים, או לעזוב את בתינו בלי המכשיר, ומיד אנחנו נכנסים לחרדת נטישה של הסמארטפון, תופעות אלו מעצבות את ההתנהגות שלנו ברשת ואת הגישה שלנו לחיפוש.

אז מה לעשות?

השתמש ב- Google Search Console.

הוסף ואמת את הגרסה לנייד של האתר שלך ב- Google Search Console.

בדוק אם האתר שלך ידידותי לנייד.

לפני שתבצע את הבדיקה, זכור כי ידידותיות לניידים נבחנת על בסיס דף, כלומר, עליך לבדוק כל דף נחיתה עבור גורם זה, אחד בכל פעם.

ב – Google Search Console באתר האינטרנט שלך עבור אל העדפות> הגדרות סורק, ודא כי תיבת ההנחיות follow robots.txt מסומנת; בתפריט הנפתח שלצידה בחר Googlebot-Mobile.

שמור את כל המשאבים שלך לאפשרות סריקה.

ודא שהאתר שלך לנייד אינו חוסם CSS, JavaScript, תמונות, סרטונים וכדומה.

הימנע מ – Flash.

Flash אינו נתמך על ידי רוב הדפדפנים הניידים וגם רבים מהמחשב הנייח כדי לוודא ש- Google (ומבקרים) יוכלו לגשת לכל התוכן באתר שלך, מומלץ למנוע את השימוש ב- Flash.

מטב את זמן הטעינה.

40% מהגולשים בניידים ימתינו עד שלוש שניות לפני שיינטשו את האתר, ולכן יש לדחוס תמונות. תמונות שאינן דחוסות יגרמו לאתר לעלות באיטיות ופועל יוצא מכך הגולשים יינטשו מהר את האתר ואז יגיעו אליך פחות משתמשים ושנית גוגל יוריד את דירוג האתר עקב שיעור נטישה גבוה.

בצע מחקר מילות מפתח חדש.

ישנה תופעה מוזרה שנוכחנו לראות כאשר אנחנו משתמשים בחיפוש מודפס אנחנו משתמשים במילות מפתח בודדות המשקפות את הנושא אותו אנחנו מחפשים, לעומת זאת בחיפוש קולי אנחנו מתייחסים לחיפוש בדיבור יותר טבעי ואנושי עד כדי שאילת שאלות שהיינו שואלים כל אדם ברחוב, גוגל מדווחים כי החיפוש הקולי בניגוד לחיפוש המודפס הינו מורכב משפה טבעית ב 70 אחוז מהחיפושים.

אם כך הגישה למחקר מילות מפתח עבור סוגים אלה של חיפושים צריך להיות שונה לחלוטין. חיפוש קולי מתמקד יותר על משפטי שיחה  ושאלות שאנשים עשויים לשאול.

מילות מפתח בעלות זנב ארוך כלומר – ביטויי חיפוש בעלות מספר מילים הם תחרותיות פחות אך אם תתמקד למילות מפתח ולביטויים כאלה שיענו על שאלות או צרכים של שהלקוחות הפוטנציאליים שלך עשויים לשאול, יש סיכוי גבוה מאוד שדפים אלו ימצאו בחיפוש בסבירות גבוהה מאוד, ולכן לא לזלזל במילות מפתח בעלות זנב ארוך אם הן עונות על שאלות או בעיות שהגולשים מחפשים..

איך עושים זאת?

בנה את התוכן שלך סביב שאלות.

דאג שהתוכן שלך יעסוק ב –  מי, מה, איפה, למה, מתי, ואיך – ודא שהאתר שלך עונה  באופן הדוק עם שאילתות חיפוש קולי, שאלות טבעיות. כאשר הנך מבצע חקר של מילות מפתח  עבור אל ‘מחקר מילות מפתח’, לחץ על הלחצן ‘הצע מילות מפתח’ ובחר את שיטת המחקר ‘שאלות נפוצות’. הזן את מילות המפתח שלך ולחץ על הבא. ואז תקבל מגוון רעיונות לשאלות האפשריות.

סמן את התיבה אנשים גם שואלים.

תיבת “אנשים גם שואלים” היא  אינסוף של שאלות קשורות. לאחר לחיצה על אחת השאילתות, תקבל עוד כמה שאלות אפשריות שכדאי שיופיעו באתר ותופיע גם התשובה לשאלות אלו.

צור דף ייחודי לשאלות ותשובות.

יצירת דף שאלות ותשובות היא דרך קלה ויעילה למטב את האתר  עבור השאלות  מי, מה, מתי, איפה, ולמה, דף זה יענה על השאלות הרלוונטיות לתוכן שלך ולשאלות של הלקוחות שלך.

תוצאות חיפוש – מיקום אפס

זהו מושג חדש שרק נכנס עכשיו לתודעה של מקדמי האתרים, הכוונה היא לתוצאה המוצגת בגדול בראש תוצאות החיפוש, התוצאה תופיע בכתב גדול יחסית עם קישור לאתר, והיא תעמוד מעל לכל התוצאות. כלומר אם נשאלה שאלה בגוגל והתשובה שלך היא אכן התשובה הראויה ביותר לשאלה שנשאלה אז היא תופיע בראש כל התוצאות ובכתב גדול יותר ומובלט.

בדוק ערכי מעורבות.

האתר שלך אמור להיראות טוב בעיני Google , כלומר להיות קריא  כדי שיוכל לשקול את התוכן שלך עבור קטע טקסט מוצג. השתמש ב- Google Analytics כדי לבדוק איזה דפים מוצגים יותר ואיזה דפים מוצגים פחות, בדוק דפים עם אחוזי נטישה גבוהים ותקן אותם.

בנה את התוכן בצורת פירמידה

אתה צריך להציג ל Google המידע החשוב ביותר שעונה על השאלה, לאחר מכן עבור לפרטים נוספים המרחיבים את התשובה והוסף תמיכה חזותית. וחשוב לא פחות הצג דוגמאות של הפתרון. גוגל אוהב לראות בגוף המאמר טבלאות המרכזות את הפתרונות לתשובה, טבלאות בדרך כלל מציגות נתונים מסודרים שקל להבין אותם כאשר הם מוצגים בדך של טבלה

חשוב מאוד לסכם בקצרה את התשובה בראש העמוד בפסקה הראשונה, בין 40 ל 50 מילים כך שזה יכנס בדיוק למיקום שמנוע החיפוש של גוגל הקצה לכך.

לחלק את כל המאמר לפסקאות מפוסקות ומנוקדות לפי תחביר תקני וכמובן לכתוב סיכום קצר לכל דף שיסכם את התשובה לבעיה.

לכל פיסקה תן שם והגדל את הפונט של כותרות המשנה של הפסקאות, כותרות משנה מארגנות את החומר בצורה חכמה ומקלות על הקורא להבין את פתרון הבעיה בשיטת הפירמידה, מהכלל לפרט.

בקש אינדוקס מחדש

לאחר שתבצע את שינויים בדפים שלך כנס ל-  Google Search Console כדי לסרוק מחדש את הדפים . בקשה זו מעדכנת באופן כמעט מיידי את האינדקס של Google . עד כדי מצב בו הדף שלך יכול לקבל קטע מובלט עוד באותו היום שביצעת אינדוקס מחדש

חיפוש קולי מקומי

החיפוש הקולי משתמש גם במיקום שלך, כלומר כאשר תחפש ריצוף פי וי סי הוא ישלח אותך למיקום הקרוב ביותר למיקומך, ולכן זה רלוונטי מאוד כאשר החיפוש מתבצע בנייד ופחות רלוונטי כאשר החיפוש נעשה מהבית דרך המחשב השולחני שלרוב לא מחובר לאפשרויות מיקום. לכן, כאשר אדם מבצע שאילתה בנייד עבור מקום או שירות מסוימים, הקפד להיות שם,  ב – Google טוענים ששלושה מתוך כל ארבעה אנשים המחפשים משהו בקרבת מקום באמצעות הטלפון החכם שלהם בסופו של דבר מבקרים בחנות בתוך יום, ו 28 אחוזים של חיפושים האלה מסתיימים ברכישה.

איך עושים זאת

הגדר דף של ‘Google לעסק שלי’.

חשבון ‘Google לעסק שלי’ הוא חובה, הקפד לספק מידע נכון ורלוונטי: כתובת, מפה, פרטים ליצירת קשר ושעות עבודה , הוסף תיאור ייחודי לעסק שלך, בחר את הקטגוריות הנכונות והעלה לפחות חמש תמונות.

בנוסף, בחר תמונה מועדפת איכותית. תמונה זו אינה יכולה להיות לוגו ועליה לייצג את העסק שלך. בחר תמונה מרובעת, בגודל 250×250 פיקסלים או יותר.

קבל ביקורות חיוביות.

נסה לקבל לפחות 5 ביקורות ב- Google, דירוג זה  קריטי לדירוג בחבילה המקומית של Google. אם אתה רואה לקוח מאושר, נסה לעודד אותו להשאיר ביקורת.

בצע אופטימיזציה של מסעות פרסום ב- AdWords עבור החיפושים “קרובים אלי”.

אם כבר הפעלת מסע פרסום ב- AdWords עבור העסק המקומי שלך, תוכל למקסם את החשיפה שלך הן לקול והן לחיפוש רגיל באמצעות הטיפים הבאים:

השתמש בתוספי מיקום של AdWords:

כאשר אתה מפעיל תוספי מיקום ב- AdWords, הוא יאפשר לך לקבל את כתובת העסק, מספר הטלפון והנחיות למיקום שלך לצד המודעות שלך. זה חשוב מאוד אם אתה רוצה להופיע בחיפושים “קרוב אלי”.

לסיכום

סביר מאוד כי  ב – 2018 יבוצע  שינוי גדול עוד יותר לעבר ניידים בעיקר בתחום החיפוש הקולי, ולכן יש להשתמש בטקטיקות שונות   מאשר אלה שעבדו  עבור שיטות  SEO המסורתית. ולכן עלינו לאמץ שיטות חדשות להתאים את עצמנו למתחולל בעולם החיפוש.

ועוד לסיום

שימו לב לכותרת של המאמר – הוא אמור לענות על השאלה – איך להתאים אתר לחיפוש קולי?  אני מתחייב כפי שהתחייבתי במאמרים קודמים שלי כאן באתר שדף זה ידורג גבוה מאוד בחיפוש אחר הביטוי או השאלה – איך להתאים אתר לחיפוש קולי?