קידום אתרים, מה לא לעשות

קידום אתרים, מה לא לעשות
קידום אתרים, מה לא לעשות

כמקדם אתרים אני נתקל בהמון בורות אצל הלקוחות שלי בהקשר של קידום אתרים ועל אופטימיזציה של אתרים למנועי החיפוש ובפרט למנוע החיפוש של גוגל, כולם black-hat חושבים שתגי האתר שם האתר , תיאורו ומילות המפתח יעשו את העבודה ויקדמו את האתר לדף הראשון של גוגל.

אכן פרמטרים אלו חשובים מלבד התגים של מילות מפתח שכבר אין להם חשיבות, אך פרמטרים אלו הם הגורמים האחרונים בקידום שיש לעסוק בהם, אחרים טוענים שרשת קישורים טובה תביא אותם למקום המיוחל ואני חולק עליהם ולהלן ההסבר.

קידום אתרים בעת הזו הפך להיות מקצועי וממוקד ודורש עבודה קשה ומאומצת אך יותר ממה שצריך לעשות באתר על מנת לקדם אותו אני רוצה להתרכז במאמר זה במה אסור לעשות כדי לא להפריע לאתר להיות מדורג גבוה במיקום שלו בגוגל.

אז מה לא לעשות

פרסומות – נא לא להגזים , דחיסת מילים בזהירות וברגישות , שכפול תוכן – לא ולא, טקסט נסתר – אסון!

דחיסת מילות מפתח רבות ולא מגוונות באתר, כבר זמן רב שגוגל עלה על הרעיון של בעלי אתרים ומקדמי אתרים דוחסים כמות גדולה של מילות מפתח בעמוד אחד כדי שמנוע החיפוש יאנדקס את הדף כרלוונטי לאותה מילת מפתח, האלגוריתם של גוגל מזהה דחיסות יתר ודוחק דפים אלו ואף לא מאנדקס אותם, גוגל לא מוצא שום סיבה טבעית לדחיסת מילות מפתח בצורה לא טבעית ורואה בכך הפרה חמורה של הנחיותיו, המאמר צריך להיות כתוב בטבעיות ומילות המפתח אכן חייבות להופיע במאמר אך ברמה סבירה וטבעית וכמובן שלא מלאכותית. הטקסט נועד להקנות ידע חדש לקורא ולא אמור להיות כתוב למנוע החיפוש.

שכפול תוכן, זו אולי ההפרה הבוטה ביותר של ההנחיות של גוגל, ומנוע החיפוש מאוד לא אוהב הפרה זו, מרגע שגוגל סרק מאמר או טקסט לא ניתן לשכפל טקסט זה ולהכניסו לאתר אחר, גוגל מיד מזהה את התוכן כמשוכפל ומוריד את דירוג הדף ואפילו את דירוג האתר כולו. גוגל לא מוצא טעם במאמר משוכפל, אם הוא כבר הופיע באתר מסויים בפעם הראשונה גוגל מזהה אותו כמאמר מקורי של אותו אתר ומרגע זה כל מאמר דומה יתפס על ידי מנוע החיפוש כתוכן משוכפל.

הסתרה של טקסט כך שהגולש לא רואה אותו , טקסט המיועד למשוך את מנוע החיפוש, גוגל יודע לזהות את צבע הרקע ואינו מתיר כתיבת טקסט בצבע הרקע כך שלא יראה על ידי הגולש, כך גם לגבי אותיות קטנות ובילתי קריאות באתר, מגודל גופן מסויים גוגל יודע שהטקסט לא קריא לגולש ואין לו משמעות לגולש וברור שטקסט זה נועד למנועי החיפוש בלבד. כל טקסט או תמונה מוסתרים נתפסים על ידי גוגל כמזימה של בעל האתר.

קחו עוד מספר טיפים מה לא לעשות באתר ויחשב כהפרה חמורה של התקנון של גוגל לבוני אתרים

אז אל תנסו את זה בבית !