כיצד Google קובע איכות דפים

אחד הגורמים החשובים בקידום אתר הוא איכות הדפים של האתר, מהם הגורמים ש- Google מאנדקסת  איכות של דף גבוהה  או

כיצד Google קובע איכות דפים
כיצד Google קובע איכות דפים

נמוכה, וכיצד יוכל בעל אתר לזהות את הדפים האלה?

יש רשימת מכולת של פרמטרים שיש  לבדוק כדי לקבוע אילו דפים הם בציון איכות גבוה ואילו דפים גוגל מאנדקס באיכות נמוכה.

כיצד לזהות דפים באיכות נמוכה.

במאמר זה אנסה לענות על השאלה איך לאתר דפים שאונדקסו באיכות נמוכה בגוגל, ואיך נדאג לאופטימיזציה של דפים אלו.

מה מהווה “איכות” עבור Google?

גוגל מגדירים באופן ברור מהם דפים באיכות גבוהה לעומת איכות נמוכה, וכמה מהם  ואנחנו מכירים, אולם יתכן וחלק מהם עשוי להיות מפתיע לגבי חלק מהגולשים ובעלי אתרים.

Google  רוצה תוכן ייחודי.

גוגל  רוצים לוודא שהערך למחפשים מכל דף  תוכן הוא בעצם ייחודי ורלוונטי , ולא מדובר רק מילים ובביטויים שונים בדף, אלא בערך הכללי של הדף בהערכת המשמעות  הרלוונטית לגולש.

גוגל רוצה לראות הרבה מקורות חיצוניים רלוונטיים  המקשרים לדף. קישורים חיצוניים אלו מרמזים  כי הדף הוא כנראה באיכות גבוהה  ושווה התייחסות מיוחדת באיכותו.

גוגל גם מחפש למצוא דפים באיכות כתיבה גבוהה המקשרים זה את זה. זה יכול להיות קישורים פנימיים בתוך הדפים  וגם קישורים חיצוניים אל הדף.

האם הדף עונה בדיוק לשאילתה של המחפש.

החיפוש בגוגל עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות של חיפוש קולי, החיפוש הקולי גם שינה את שאילתות החיפוש ממילות מפתח וביטויים לשאילתות מורכבות . כמו שאלות קצת יותר ארוכות מסתם ביטוי קצר.

הדף חייב להיטען מהר.

גוגל  רוצים לקבל נגישות באיכות גבוהה ומהירה עם חוויית משתמש אינטואיטיבית ועיצוב על כל פלטפורמה של מכשיר, טלפון נייד, מחשב שולחני, טאבלט, ומחשב נייד.

מנוע החיפוש של גוגל מחפש לאנדקס  תוכן נכון מבחינה דקדוקית ומדויקת, כלומר תוכן עם כותרות משנה מחולק לפסקאות עם נקודות ופסיקים, דקדוק נכון ושפה נקייה וגבוהה. . מבדיקות שנערכו על מאמרים  בעלי איות לקוי או דקדוק לקוי , נמצא כי גוגל התעלם מהדף או הסיר קטעים שנראו לקויים,

חלופות לטקסט – ALT

תוכן שאינו טקסט צריך לכלול חלופות טקסט. זו הסיבה ש- Google מעודדת שימוש בתכונה alt. ולכן יש להשתמש בפקודה זו לתיאור כל תוכן שאינו טקסט.

גוגל גם מבקש ארכיטקטורה של תוכן מאורגן היטב וקל להבנה ולכן יש לתכנן היטב את קטגוריות האתר ולשייך כל תוכן לקטגוריה המתאימה. ובנוסף גוגל רוצה  לראות תוכן המצביע ומקשר על מקורות נוספים לקבלת מידע נוסף

איך מקדמי אתרים יכולים לזהות  ערך גבוה לעומת ערך נמוך של עמוד?

בתור מקדם אתרים  יש תהליך שאנחנו יכולים להשתמש בו לזיהוי איכות הדף,  אמנם  אין לנו גישה לכל אחד מהרכיבים האלה ש- Google יכול  למדוד, אך אנו בהחלט יכולים לבחון כמה דברים שיעזרו לנו לקבוע את האיכות.

להלן הגורמים שניתן למדוד

שיעור נטישה של הדף – שיעור הנטישה או מדד הנטישה  מדף מרמז על איכות הדף, שיעור גבוה של נטישה מעיד על חוסר רלוונטיות של הדף לגולש.

מספר הביקורים האורגנים בדף.