איך להתמודד עם עדכון יונק הדבש של גוגל

איך להתמודד עם עדכון יונק הדבש של גוגל

מנוע החיפוש של גוגל עד לפני מספר שנים היה מבוסס מילות מפתח לא שזה השתנה הרבה אבל…..
בכדי להבין את מנוע החיפוש של גוגל נחזור לרגע לאחר ונבין מה  המטרה של מנוע החיפוש הגדול בעולם ולמה באמת הוא הגדול בעולם, ובכן מטרת גוגל בגדול זה להרויח כסף…. טוב עכשיו ברצינות .. מטרת גוגל היא לספק חווית חיפוש רלוונטית לגולש, כלומר לתת לגולש את התוצאה הטובה ביותר לשאילתה או לביטוי אותו הוא מחפש. אם בתוצאות הראשונות גוגל הצליח להביא את התוצאה הרי זו הסיבה שהוא כל כך נפוץ ורלוונטי. ביום שהגולש ינטוש את גוגל משום שלא קיבל תוצאה מתאימה זה יהיה גם יומו האחרון של מנוע החיפוש גוגל.
משנת 2001 גוגל לא ביצעה עדכון כל כך משמעותי במנוע החיפוש, העדכון האחרון של יונק הדבש שהוכרז רשמית ב – 2013 הינו המשמעותי ביותר מאז 2001. אז לא לדאוג הקידום הישן לא מת בתנאי ששמרתם על הכללים החשובים ביותר – תוכן איכותי רלוונטי מעודכן ומתחדש וקישורים מאתרים חזקים.
העדכון הגיע בעקבות ההבנה שיותר ויותר גולשים מחפשים בצורה קצת שונה היום, החיפושים מתמקדים בשאלות כמו, איך עושים כך וכך… או היכן אפשר למצוא…. כלומר החיפושים הפכו לביטויי זנב ארוך, זנב ארוך הכוונה לביטוי המורכב מכמה מילים ולא מילה או שתיים.
מעבר לכך הכניסה של הסמרטפונים הביאה את השינוי הגדול ביותר בחיפושים – החיפוש הקולי, החיפוש הקולי אפשר לחפש בקלות ומהר יותר ואין צורך להיות מרוכז בהקלדה, ולכן הגולשים מרשים לעצמם לחפש ביטויים ארוכים יותר או פשוט לשאול שאלות ארוכות, זה מקצר את זמן ההקלדה וזה זמין יותר, גוגל מנסה לענות על צורך זה של הגולשים באמצעות עדכון שלא רק אמור להבין את המילים כל אחת לחוד אלא להבין סמנטית למה התכוון הגולש, כלומר המנוע של גוגל צריך להבין את הסמנטיקה או את המשמעות המלאה של החיפוש ולא כל מילה בנפרד. אפשר לומר כי גוגל אמור לפענח את בקשת המתשתמש ולא רק להבין את מחרוזת המילים כהוויתה. המנוע יעסוק מעתה יותר בפיענוח כוונת המשתמש.
בעבר היו מספר עדכונים זוחלים שהתפרסו על פני מספר שנים, עדכון פינגווין ועדכון פנדה, ושניהם שולבו בעדכון של יונק הדבש.

מה לעשות בעקבות עדכון יונק הדבש

שימו לב לכותרת  של פסקה זו, אני מעריך שתוך מספר ימים אם תכתבו משפט זה בגוגל הוא יופיע בדפים הראשונים, זה יומרני לומר זאת אך אני סבור שאיני טועה.

אז לשלבי העבודה בעקבות העדכון

לגבי התוכן לא צריך להיות שום שינוי, עדיין תוכן איכותי של מאמרים יהיה העיקר, אך את הכותרות יש צורך לעדכן לכותרות בצורת מענה לשאלות או בצורת שאלות שיתנו מענה לגולש השואל כמו איך…. וכיצד….  אלה ביטויים שצריכים להופיע בכותרות של המאמרים שלכם, ולכן יש לסרוק את כל המאמרים מחדש ולתקן בהתאם, כמו בכל דבר לא להגזים, אם יש לכם מאמרים המאונדקסים גבוה בגוגל אל תתקנו אותם זה יהיה מסוכן מידי ולכן עדיף לעבוד על מאמרים שלא נמצאים  בדפים הראשונים של גוגל. ויותר חשוב אל תעשו זאת מאולץ, אל תכניסו שאלות היכן שלא צריך תשתדלו לענות על צורך אמיתי ובטיבעיות. בגוגל יודעים טוב מאוד שהעדכון יגרור אחריו תיקונים של מאמרים,  ולכן הם יזהו עדכון גורף של מאמרים ועל כן המלצתי לגעת המספר קטן של מאמרים שבאמת עונים על שאלה ולא לאלץ כותרת של שאלה על מאמר שלא עוסק בכך.

ועוד כמה דברים חשובים

קישורים מאתרים בעלי סמכא עדיין אקטואליים, אם תכתבו מאמרים מקצועיים יש סיכוי סביר שתקבלו קישורים טובים לאתר שלכם
קשרו את פרופיל של גוגל פלוס לאתר שלכם, מבעלי אתרים נמסר כי מאמרים שנכנסו לגוגל פלוס אונדקסו מהר יותר בגוגל וברור שגוגל נותן משקל גדול יותר לרשת החברתית שלו – את זה אני אומר!
השלב הבא הוא להתמקד בביטויים של זנב ארוך ולא להיות מפוקסים במילות מפתח בודדות, זה כמובן לא חדש בעיקר למי שמקדם בגוגל קידום ממומן שם המחירים לביטויי זנב ארוך נמוכים משמעותית ממילות מפתח בודדות.

תכתבו יותר מאמרי הדרכה כפי שאני כותב כאן, מאמר כזה יהי מאוד רלוונטי לגולש, כמו איך ליצור,,,,   איך לעשות,,, וכו’. מאמרים שיספקו פתרונות לגולשים ויספקו להם מידע חדש שלא ידעו עליו קודם, זה לא קל יש להתעדכן באופן שוטף בחידושים ובפתרונות בתחום שלכם, ואגב זה מאוד יתרום גם למקצועיות שלכם.
דפי שאלות נפוצות באתר שלכם, עד היום קיבלו דפים אלו דירוג נמוך בגוגל והשינוי של יונק הדבש עומד לקדם עמודים אלו משום שהם יענו על צורך מאוד משמעותי שהופך ליותר רלוונטי היום. צרו עמוד או מספר עמודים של שאלות ותשובות או צרו עמוד שאלות וקשרו כל שאלה לעמוד תשובה חדש, אני אישית חושב שהדרך השנייה שהצגתי כאן יעילה יותר וטובה יותר למנוע החיפוש של גוגל.
ואחרון חביב – מדיה, המון תשובות תוכלו למצוא ברשת על ידי סרטונים – ולכן השתמשו גם באלמנטים אלו להדרכה של הגולשים ותקבלו קידום כפול גם ביוטיוב וגם קידום האתר שלכם.