קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

להיות ראשון בגוגל זה כל ההבדל בין אתר שמוכר לאתר שלא מוכר, להיות ראשון גם יכול להיות בדף ראשון לא חייבים להיות ראשונים בדף ראשון אם כי הכוונה בסופו של דבר של כל מקדם אתרים ושל כל בעל אתר להגיע להיות ראשון בגוגל.

ההבדל בכניסות לאתר בין מקום ראשון לשאר המקומות בדף הראשון הוא גדול מאוד, אתר במקום ראשון, מקבל 56% מהקליקים מקום שני מקבל 13% מקום שלישי מקבל 10% מקום רביעי מקבל 4% מקום חמישי מקבל 4.7% קצת יותר מהמקום הרביעי, מקום שישי מקבל 3.2% , מקום שביעי צונח ל 0.36%, מקום שמיני עולה ל 2.91% ומקום תשיעי ל 1.45% ועשירי ל 2.55%.  באופן מפתיע מאוד התוצאות אינן ליניאריות, היינו מצפים שהגרף ילך וירד ממקום ראשון למקום עשירי אך כנראה שהטבע האנושי הסקרן והרפתקן גורם לכך שאמנם רוב הגולשים נכנסים לאתר הראשון אך חלקם גם מדלגים על המקומות הגבוהים ורצים לסוף העמוד ונכנסים גם לתוצאה האחרונה ולתוצאה השמינית

בקידום אתרים אורגני בניגוד לקידום אתרים ממומן בעל האתר  אינו משלם על כל כניסה או על קליק על האתר, קידום אתרים אורגני מתבצע בעברית על צידו הימני של דף החיפוש החלק הרחב יותר ולעומתו הקידום הממומן מתבצע על צידו השמאלי הצר של דף החיפוש.

גוגל מיקסמו את הרווח מהמודעות על ידי הוספת מודעות בראש הדף, הם הוסיפו עוד 3 מודעות, ובכך ניתן לומר גם פגעו מעט בקידום האורגני, הבדל נוסף שקיים, בעוד שבקידום אורגני האתר יכול לשהות במקומו חודשים ארוכים אחרי הקידום, הרי שבקידום ממומן מיד עם תום הקמפיין והתשלום כמובן, האתר יורד ממיקומו.

בקרב מקדמי האתרים וכן בקרב הלקוחות בעלי אתרי אינטרנט אין ספק שקידום אורגני הוא קידום יעיל וטווח ארוך יותר, לעיתים קרובות מבצעים קמפיין משלים עם קידום ממומן אך עיקר ההשקעה הולכת לקידום אורגני.

קידום אתרים אורגני עניינו בקידום העסק שלך, על ידי התוצאות הישירות של המיקומים שלך האתר שלך במנועי החיפוש, וגוגל בראשם. מדוע קוראים לזה “קידום אתרים אורגני”, כיצד זה מתבצע? האם זה משתלם? על כל זה ננסה לענות במאמר הבא.

קידום אורגני=קידום טבעי

קידום אתרים אורגני הוא קידום טבעי, כלומר – לא ממומן, ולא מפורסם, אלא פשוט מאוד אתר המופיע במיקומים גבוהים במגוון גדול של מילות מפתח הקשורות לתחומו. הרי, גוגל מרוויחים את הכסף שלהם דרך הפרסום הממומן – אותן תוצאות מודגשות שרק 20 אחוזים מהגולשים מקליקים עליהם. הקידום האורגני יביא את 80 (!) אחוז המקליקים, כלומר- עלייה מאוד גבוה בכמות הפונים דרך האתר.

איך לבצע  קידום אתרים אורגני?

אחח, לשאלה זו יש כל כך הרבה תשובות, וכל כך הרבה סתירות פנימיות, שבאופן כללי כמעט שאין אפשרות לכתוב כאן שורה אחת בלי שמקדם אתרים כזה או אחר יבוא ויסתור את הדברים. בסופו של דבר, ישנם שני דברים שכל מקדם אתרים בעולם יסכים איתם: על מנת שאתר יתקדם באופן “טבעי” (לא ממש טבעי, הרי יש יד של מקדם אתרים מומחה מאחורי כל התזוזה הזו), חשוב קודם כל, להזין באופן קבוע תוכן איכותי לאתר אותו אנו מקדמים. תוכן איכותי הוא תוכן שנכתב באופן מקורי על ידי איש מקצוע בתחום שבו האתר עוסק, ולאו דווקא תוכן שנכתב על ידי חברת כתיבת תכנים כזו או אחרת.

קידום אתרים בגוגל פועל על קישורים

הדבר השני שכל מקדם אתרים יסכים לגבי הוא – יצירת כמות קישורים נכנסים לאתר המקודם, בצורה מאסיבית ככול האפשר. קידום אתרים בגוגל מתחיל ונגמר בכמות הקישורים הנכנסת לאתר אותו אנו מנסים לקדם בגוגל. כל קישור מהווה הצבעה בעד האתר – עכשיו, דמיינו לכם כי לאתר אחד יש 1000 קישורים (הצבעות) ממגוון תחומים, ולאתר אחר יש רק 50 קישורים…אך משום מה, האתר האחר ההוא, מופיע דווקא במקום ראשון במילת המפתח התחרותית ביותר בתחום המשותף שלהם!! איך זה יכול להיות?

מסתבר, כי קידום אתרים בגוגל הוא תחום מורכב, וחשוב לאו דווקא מספר הקישורים, אלא האיכות של הקישורים, הרלוונטיות שלהם לתחום המקודם, חוזק הדומיין ועוד מעל 200 פרמטרים שונים…