איך לתקן קישורים שבורים

איך לתקן קישורים שבורים

כבר כמה שנים גוגל מתריעה על הורדת דירוג לאתרים עם לינקים שבורים או בעיברית קישורים שבורים, כלומר קישור שלא מוביל לשום מקום, לקישור כזה יכולות להיות מספר סיבות אחת הרישור ישן מאוד והאתר אליו קושר כבר לא קיים או שישנה טעות בקישור עצמו , טעות תחבירית פשוטה.

למה גוגל פוגעת בדירוג

הפגיעה בדירוג האתר בעקבות לינקים שבורים מאוד הוגנת, וגוגל כמו תמיד חושב על חוויית הלקוח, בסופו של דבר גולש תמים באתר שמציעים לו קישור שהוא רלוונטי לחומר שהוא קורא מצפה להמשיך לקרוא או להרחיב או לברר מושג דרך הקישור שבעל האתר הציב, כאשר הקישור לא מוביל לשום מקום זה פוגם בחוויית הגולש ולכן על כך גוגל מענישה את האתר. או יותר נכון לא מדרגת אותו גבוה.
הדבר מאוד דומה לביקור שלכם במסעדת גורמה אתם יושבים עם בת הזוג שלכם לארוחה הכל נפלא עד שאתם צריכים להגיע לשרותים, אתם קמים לעבר השרותים פותחים את דלת השרותים ואין כלום אתם בחצר חשוכה ריקה. זהו בדיוק אותו הדבר, אתם קוראים מאמר יפה לוחצים על קישור ומקבלים כלום.

אחוז נטישה גבוה

לאתרים עם לינקים שבורים יש מסתבר אחוז נטישה גבוה, כלומר גולשים נוטשים אתרים אלו במהירות מכיוון שאינם סומכים עוד על אתר המוביל לכלום, התחושה היא שהאתר מיושן ולא מתוחזק כראוי ולכן הגולש הממוצע ינטוש במהירות אתר כזה, אחוז נטישה גבוה יגרור ירידה בדירוג של גוגל, זהו אחד המדדים המשמעותיים של גוגל לדירוג אתר ואם כל גולש ישהה באתר שלך מספר דקות עד עשרות דקות הרי שהאתר ינסוק כלפי מעלה משום שהגולשים מביעים בו אימון.

עד כמה אני יכול לשלוט על קישורים

קשה מאוד לשלוט על קישורים חיצוניים, אתה כותב מאמר מושקע מאוד עם מראה מקום שהם קישורים התומכים מבארים או מרחיבים על הנושא ולך תדע אם מחר בבוקר המקור הזה לא יעלם מהרשת ויש מספיק סיבות טובות שיעלם ביום מן הימים, אך האחריות לבדיקת הקישור מידי פעם היא עליך בלבד, ואם קישור נעלם מיד יש לתקן את המאמר כך שהקישור השבור לא יופיע כלל. או שיופיע קישור חדש רלוונטי יותר לעוגן המקושר.
ניתן לעקוב אחר הקישורים שלכם בקובץ אקסל פשוט עם שם המאמר מיקומו באתר של העוגן המקושר והקישור עצמו ומידי פעם לעבור על הטבלה ולקן את הדרוש תיקון, זה נכון לגבי אתרים קטנים, באתרים גדולים יותר ישנם כלים הבודקים קישורים שבורים, פשוט לסרוק את האתר ולבדוק היכן ישנם קישורים שבורים ולתקן, מידי פעם יש לבצע בדיקה זו על האתר. ישנם מספר כלים ברשת שיתנו לכם בחינם דו”ח של כל הקישורים השבורים במדוייק.