קידום אתרים אורגני בעתות משבר – משבר הקורונה

קידום אתרים אורגני בעתות משבר - משבר הקורונה

מה משמעותו של קידום אורגני בעתות משבר, מדוע זהו הכלי הטוב ביותר לניהול משבר.

עסק שדואג לקידום אורגני וממוקם בראש מנועי החיפוש בשמו או בביטויים מובילים ייהנה מהפירות בעתות משבר הרבה יותר מעסק שלא ביצע קידום, ואנסה להסביר את הרעיון, כאשר חברה או עסק נכנסים למשבר, יש צורך לנהל את המשבר בתבונה ובעידן האינטרנט והרשתות החברתיות חשובה מאוד הנראות ברשת, עד היום כאשר חברה נקלעה למשבר היא הוציאה לתקשורת את המנכ״ל שהסביר, או ניסה להסביר ולעיתים תרץ זאת בסיבות שונות ולעיתים אף התנצל.

חברות גדולות יותר הסתתרו מאחורי יחצ״ן מושחז ומיומן שסובב את המשבר לכל מיני כיוונים שלרוב לא קשורים ואיך שהוא ניסה לצייר תמונה ורודה ולהסביר לתקשורת שעובד שרך או שזו תקלה חד פעמית. רק דבר אחד או שניים השתנו מאז הימים ההם של היחצנים בתקשורת  המודפסת ובמרקע הטלוויזיה וזו רשת האינטרנט על כל גווניה, החל ממנוע החיפוש של גוגל וכלה ברשתות החברתיות, ושלא תתבלבלו רוב הציבור שם!

ממדי החשיפה של האינטרנט עולים בעשרות מונים על ממדי החשיפה של הטלוויזיה הרדיו והמדיה הכתובה גם יחד, ויותר מכך בעוד מספר שנים המצב רק יתעצם. אז יחצנים וחברות שטרם הפנימו את המסר כבר הפסידו במערכה ולא בכדי כבר נאמר אם אינך באינטרנט אתה לא קיים.

הדרך לניהול משברים היום עברה לרשת האינטרנט הן לאתר החברה המוביל והן לכל הרשתות החברתיות של החברה או העסק, במשבר תבחינו מיד כי הרשת תגעש סביבכם וכל מי שחושב שיש לו מה לכתוב על כך יכתוב מיד, השאלה היא היכן אתם בשלב הזה, האם אתם שם להגיב ולהציף את הרשת במסרים שלכם או שאתם מזניחים את הרשת לטובת העצמת המשבר.

ככל שתקדימו ותוציאו מסרים חיוביים או מסרים של התנצלות ותיקון באתר הראשי שלכם וברשתות אם בצורה אורגנית או בדרך ממומנת כך הנזק שיגרם לכם יהיה מינימלי, ודוגמאות יש למכביר של חברות ועסקים שנקלעו למברים קשים מאוד אבל הנוכחות המידית שלהם בכל הרשתות הורידה את הלהבות.

ועכשיו איך זה קשור לקידום אורגני

התשובה לכך פשוטה מאוד, אינכם יכולים להניח לחדשות הרעות של המשבר לדלג מעל האתר שלכם בתוצאות החיפוש, האתר שלכם חייב להוביל ובו תהייה התגובה אות הנראות הטובה ביותר של התייחסותכם למשבר, אסור שאתר חדשות או כל אתר אחר יעלה מעל התוצאה שלכם עם תאור המשבר. אינכם שולטים במה שכתבו שם ואינכם יכולים להגיב לכל אתר ומרגע שהדברים נכתבו , הם יהיו שם זמן ארוך מאוד.

לכן יש חשיבות רבה למיקומכם במנועי החיפוש ולכן יש צורך לנהל מיד קידום ממומן גם ברשתות החברתיות וגם בגוגל בנוסף לקידום האורגני כך שתציפו את הרשת במסרים שלכם במקום במסרים של חדשות רעות וככל שהאתר שלכם יהיה חזק בקידום האורגני כך הוא יישאר במקום גבוה גם בעתות משבר ויסביר את העמדה שלכם לכל גולש לפני שהגולש יכנס לאתרים המכפישים אתכם בעקבות האירוע המשברי.

הארה – 2020 משבר הקורונה חשף בצורה הכי חדה מדוע קידום אתרים אורגני נחוץ מאוד לכל עסק, עסקים שהיו בדף הראשון של גוגל המשיכו למכור והרבה – מכירה אונליין דרך האתר ולא היה צורך לפתוח את העסק לקונים בצורה פיזית, הכל נעשה דרך משלוחים.