כיצד להסיר תוצאות שליליות בגוגל?

כיצד להסיר תוצאות שליליות בגוגל?
כיצד להסיר תוצאות שליליות בגוגל?

בתקופה האחרונה אני נתקל בתופעה די רחבה של עסקים גדולים וקטנים שמקבלים תוצאות שליליות  בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש של גוגל לפעמים בצדק רב מאוד ולעיתים ממש לא, אך את העסק או האדם ששמו מופיע בצורה שלילית בגוגל זה באמת לא מעניין אם האיזכור צודק או לא.

מה שמעניין אותו הוא שמו הטוב ועל כך נאמר ” טוב שם טוב משמן טוב”.

מנוע החיפוש גוגל הגדול והפופולארי ביותר בעולם הפך לכלי החיפוש הנפוץ והחזק ביותר ברשת, גוגל סורק ומלקט כל מידע שהוא מצליח לאתר, וככל שהאתר חזק יותר כך התוצאות יופיעו בתוצאות הראשונות של המנוע,

אם מישהו פירסם מידע עליך ברשת האינטנרט, וגוגל אינדקס את הדף בטוח שהמידע יופיע בשאילתת החיפוש של המנוע ויופיע לעיני כל הגולשים.

תוצאה שלילית בגוגל

תוצאה שלילית בגוגל יכולה לגרום לנזק בילתי הפיך ואפילו קטלי לאדם או לחברה וככל שהשרות או המוצר או המותג מפורסמים יותר כך הנזק גדול יותר. הפגיעה תדמיתית, אישית ועסקית.

אומנם, ברוב המקרים ניתן לפעול על מנת להסיר תוצאות שליליות אולם פעולה זו איטית ועולה סכום לא מבוטל.

במקרים ברורים של לשון הרע או הוצאת דיבה הדרך היחידה להסרת התוכן בעיקר מאתרים חזקים כמו אתרי חדשות או אתרים נישתיים חזקים היא לפנות לבית המשפט דרך עורך דין ולנהל משפט נגד בעלי האתר ולבקש לאלתר להוריד את הפרסום, לעיתים מספיק מכתב מעורך דין ואז האתר מסיר את הפרסום, לפני פניייה לעורך דין אפשר לנסות ליצור קשר עם בעלי האתר או עורך האתר ולבקש להסיר פרטים מזהים, לרוב ישנה הענות מצד בעלי אתרים אלא אם המקרה קשור לפלילים ונתקבלה הרשעה או שבית המשפט התיר פרסום שמות.

בכדי לגלות מי בעל האתר ולמי לפנות אפשר פשוט להכנס לאתר ולבדור בצור קשר עם מי אפשר לדבר או להתכתב, ואם שם לא מופיעים פרטים אז ניתן לבצע בדיקת Whois ברשת, ושם יופיעו כל פרטי בעל האתר.

במקרים בהם אתם נתקלים בסירוב רק בית המשפט יוכל להוציא צו ולהורות על הסרת התוכן אשר מהווה הוצאת דיבה או לשון הרע. במקרים רבים הליך זה עשוי להמשך זמן רב עד לקביעת דיון בבת המשפט, ולכן ולכן אל תצפו לתוצאה מיידית.

חלק נכבד מהוצאת לשון הרע והוצאת דיבה דווקא באים מצד הטוקבקיסטים שידם קלה על ההדק, אין כיום חוק במדינת ישראל המחייב בעל אתר להיות אחראי לטוקבקים ותגובות של גולשים על הכתוב באינטרנט, וזאת למרות שהחוק כן מחייב איזושהיא צנזורה ולקיחת אחריות אך הנושא טרם הובא להכרעה ברורה, ולכן הוא נשאר די פתוח ודי לשיקולו של העורך או של בית המשפט במקרה של תביעה.

ניתן גם לפנות לגוגל ולבקש באתר הרשמי שלהם להסיר תוצאת חיפוש אך תענו רק במקרים נדירים מאוד משום שגוגל אינם אחראים לתוכן אלא רק למיקום התוכן.

אם המידע שנחשף עליכם במנוע החיפוש הוא אחד מידע רגיש כמו – מספר ת.ז, פרטי חשבון בנק, תמונה של חתימה אישית, חשיפת מידע פוגעני או מידע אישי מובהק , גוגל לרוב תענה להסרת התוכן מתוצאות החיפוש גם כאשר בעל האתר לא מסכים להוריד את התוכן מהאתר שלו, אמנם גוגל לא תסיר את התוכן מהאתר כי פיזית אין לה אפשרות כזו אך בהחלט תסיר את אינדוקס הדף והדף לא יופיע בתוצאות החיפוש.

פגיעה ושמיינג מכוון

זה לא סוד שכל מתחרה שלכם יכול בקלות ליצור נזק משמעותי באינטרנט, גם אם הוא מוצדק וגם אם לא, ולכן לאורך השנים יש לבנות תדמית וליצור מיתוג לשרות או לחברה או למוצר שלכם, גם בניית תדמית אישית לא תזיק ולרוב תועיל מאוד ביום סגריר.

ידוע לכל שבעיתון של אתמול עוטפים את הדגים של היום, לציבור יש זיכרון קצר, כאשר מדובר בעיתונות כתובה, העיתון נזרק למחרת לפח או אפילו עוד באותו היום ובעיתון הבא יתפרסמו פרשיות חדשות שישכיחו את הפרשיה של אתמול, אך התוצאות בגוגל נשארות למשך שנים.

אך כאשר מתפרסמת כתבה שלילית באינטרנט זה נצרב כמעט לעד כל ילד יכול היום להקיש את שמכם בגוגל ולבדוק אילו תוצאות יתקבלו, ולגלות עליכם הכל, כן ממש הכל!.

ולא צריך הרבה מספיקה תוצאה שלילית אחת כדי ששמכם יוחפש במגזר בו אתם עוסקים.

כמובן שהדרך הטובה ביותר והמומלצת ביותר היא פשוט למנוע אירועים כאלו מראש באמצעות ניהול נכון של התדמית שלכם ברשת, כלומר עבודה רציפה לאורך כל השנה על התדמית כך שהדפים הראשונים של גוגל יחשפו לתדמית החיובית עליכם, לשם כך יש לבצע מיתוג אישי לאורך כל השנה בנחישות וברציפות.

מדי שנה מוגשות בישראל אלפי תביעות בנושא רשלנות רפואית לרוב התביעות מסתיימות בפשרות כך שהרופא לא ינזק מפסק דין מחייב, הרופא יודע שאם יגיע לבית המשפט הנזק יהיה הרבה יותר רציני מתשלום דמי פשרה לתובע.

ומוניטין שנבנה בעמל רב ובמשך שנים רבות יכול ליפול לטמיון במחיר של כתבה אחת שלילית.

איכות התוצאה השלילית

תוצאות שליליות בגוגל נבחנות ונבדקות על ידי המומחים שלנו שמערכים את הקושי בדחיקת התוצאה לפי מספר קריטריונים

  1. איכות האתר המפרסם
  2. מיקום התוצאה בגוגל
  3. מספר הביטויים בהם מוצגת התוצאה השלילית
  4. טיב העבירה, ישנן ידיעות שמטעמי מוסר לא נטפל בהם אלא אם בית המשפט קבע שהאדם זכאי לחלוטין, גם תמורת תשלום נאות.
  5. מספר החיפושים אחר הביטויים שמציגים את התוצאות השליליות.

ובכן מה עושים?

ראשית יש לבצע מיתוג אישי ברשת כל אימת שאתם יכולים, אחד זה טוב לעסקים ואז שמכם יופיע בהקשרים חיוביים בכל פעם שגולש יבצע שאילתת חיפוש בגוגל.

שנית זה נחוץ ביום סגרירי בו תקבלו פרסום שלילי שיבלע בין כל הפרסומים החיוביים עליכם.

מעבר לכך, היה ושמכם מופיע בתוצאה שלילית בגוגל אז המקום לבצע מספר פעולות:

  1. פתחו בלוג אישי – הרבה אתרים מאפשרים לפתוח בלוג בחינם, בבלוג כתבו על עצמכם ועל פועלכם הרבו בתאורים מקצועיים של ההצלחות שלכם, מעבר להצלחות ספרו על העסק או השרות אותו אתם מעניקים.
  2. פתחו בלוג מקצועי בו תסקרו את התחום בו אתם עוסקים, תנו טיפים, כתבו כתבות צבע או כתבות מקצועיות שיעניינו את הגולשים, היו אוטוריטה בתחום שלכם, תנו את החדשות העדכניות ביותר בתחום שלכם.
  3. נסו לשתף פעולה עם אתרים אחרים בתחום שלכם שתפו איתם מאמרים שלכם, מאמרים מקצועיים שיעצימו אתכם ואת האתר בו אתם כותבים, ישנם לא מעט אתרים שמשועים למאמרים מקצועיים בתחומם. לא לשכוח לציין את שמכם בכתבה ושבעל האתר יתן קרדיט לכותב בסוף או בתחילת המאמר עם כמה משפטי רקע על הכותב.
  4. הרשמו בחינם או בתשלום באתרי אינדקסים המאנדקסים בעלי מקצוע בתחום שלכם, ישנם אתרים המאפשרים פתיחת דף אישי או עיסקי.
  5. פרסמו בעיתונות האלקטרונית ובעתונות הכתובה כל הצלחה או כל חידוש שלכם.
  6. דאגו שכל מסמך וכל מייל ופרסום שיוצא מהמשרד שלכם יכיל את כתובת האינטרנט של האתר שלכם.
  7. אין לכם אתר אינטרנט זה הזמן לפתוח אתר באופן מיידי עם לפחות 50 מאמרי תוכן איכותיים יחודיים שלכם.
  8. בצעו קידום ממומן

אז איך התוצאה השלילית נעלמת?

פשוט מאוד, אך ארוך ומייגע, וכמובן לוקח זמן, כאן המקום להבהיר שוב שגוגל כמעט ולא מסירה תוכן כי אין באפשרותה לבצע פעולה זו, יש באפשרותה להוציא מהחיפוש תוצאה מסויימת אך מקרים אלו נדירים ביותר, אז כל זאת לא ניתן לתוצאות להעלם?

להעלם לא אבל יש באפשרותינו לגרום לדחיקת התוצאה השלילית באמצעות טכניקות קידום אתרים וניהול תוכן לדף או לדפים אחוריים בגוגל במקום לדף הראשון, שהרי מעטים מהגולשים אם בכלל גולשים לדף השני בתוצאות החיפוש ורק מטי מעט בודקים מעבר לדף התוצאות השני.

אנחנו מתמחים בהסרת התוצאות השליליות מהרשת. אנחנו יכולים להעלים או לדחוק עבורכם את תוצאות החיפוש של השם שלכם או של החברה שלכם לדפים אחוריים של גוגל אך זה לא נעשה במטה של קסם.

זה דורש עבודה מאומצת והשקעה לא קטנה של משאבים וכסף על מנת להכניס תוצאות חדשות בדף הראשון שידחקו את התוצאות השליליות לדף שני והלאה.

את העבודה שהצגנו כאן יכול לבצע כל אחד, אך אם אין לכם רשת בטחון של אתרים חזקים העבודה כמעט בילתי אפשרית ולכן מומלץ שבעל מקצוע בקידום אתרים יבצע את העבודה, מראש אני מציין העסק לא זול ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

מומחה בתחום יוכל להשיג תוצאות טובות יותר, במהירות רבה יותר ולהשיג תוצאה איכותית יותר  מאדם שאין לו ניסיון בניהול תדמית אינטרנטית ובניית מותג אישי ועסקי.

חשוב לציין שתהליך הסרת תוצאה שלילית מהאינדקס של גוגל הינו תהליך שלוקח לא מעט זמן, כל פנייה נבחנת ונבדקת על ידי מומחי הקידום שלנו, ואין ביטחון שהתוצאות יוסרו או ידחקו גם אם התוצאה החא תעלול שקרי של מתחרה או ידיעה שקרית או לא מדוייקת של עיתונאי.

ואין גם בטחון שהנושא לא יועלה על ידי אתרים שממחזרים חומרים והידיעה תצוץ בעתיד באתר חדש שלא הופיע קודם לכן בתוצאות החיפוש.