טעויות גדולות בקידום אתרים

טעויות גדולות בקידום אתרים

במסגרת היעוץ שאני נותן למספר אתרים אני גם משתתף בפורום של מספר חברים כולם מקדמי אתרים ואנחנו מחליפים דעות בהקשר של קידום אתרים בגוגל וקידום אתרים בכלל, קידום ברשתות חברתיות , אנו בודקים כל הזמן תוצאות ומנתחים את היתרונות והחסרונות במערכות אלו להשגת תנועה באתרים.
להלן כמה מן השיטות הגרועות ביותר והנפוצות ביותר שאני עד להם  באופן קבוע במהלך ביצוע אופימיזיה על  אתרים ואוסיף כאן גם וכיצד ניתן לטפל בהם.

שימוש גרוע בתגית  Meta באתר

תגית זו מתארת את האתר בקצרה ומעבר לכך זן השורה שתויע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש בגוגל, הפוטנציאל של תגית זו עצום ולא תמיד נותנים לתגית זו את הכבוד המכובד המגיע לה, עד כדי כך חשוב שלעיתים די בשינוי זה לאורך כל האתר ומיד האתר מזנק למעלה בעשרות מילות מפתח שלא נראו בעבר.
שימו לב לכל זה ואל תקלו ראש – כותרת מטא תמיד אבל תמיד  צריכה לכלול את מילת המפתח העיקרית של הדף. ואם ישנן שתי מילות מפתח, אז יש לכלול את שתי מילות המפתח. אם יש מילת מפתח ראשית אחד.
תיאור ה –  meta צריך להכיל את מילות המפתח העיקריות שלך אחת או שתיים – כמובן שיש עדיפות למילה אחת בלבד – גוגל מזהה זאת כנישה יחודית – ואגב באותו עניין כדאי לבנות אתר נישתי צר ומדוייק עדיף על אתר המפרסם אלף ואחד דברים ועל היתרונות של אתר נישתי אכתוב בעתיד הקרוב. וחלק השני של התגית לתאר את הדף עצמו, שימו לב לכל דף אמור להיות תאור שונה, אסור ששני דפים או יותר יקבלו את אותו התיאור, ולכן יש להדגיש בתג META את הייחוד בדף זה.
רגע… לא סיימנו, ולא פחות חשוב, סיום התג יקרא לפעולה של הגולש. הקריאה לפעולה חדובה מאוד ומהנסיון שלנו ושל אלפי בעלי אתרים הקריאה לפעולה יוצרת אצל הגולש הנעה לפעול כפי שהתבקש.
בהרבה מקרים אני נתקל בתגי META משוכפלים ללא מילת המפתח שמופיעה בכותרת, חסר גם מיקומו הגיאוגרפי של העסק, והוא פרט מאוד חשוב, ומידע מועיל אחר המתאר את השרות באותו הדף, או מידע חשוב אחר שמופיע בדף ייחודי זה.
זיכרו תיאור meta נכלל בתוצאות החיפוש יחד עם הכותרת של האתר שלך. אז אם הוא לא קריא ולא מתאר באופן מדוייק את התוכן ואת השרות שקשורים למילת המפתח שנבחרה בקפידה, זה יגרום לגולשים לדלג על דף זה ולא להכנס לאתר, או במקרה אחר הגולש יכנס לאתר אך משום שלא קיבל תוצאה שחיפש הוא ינתוש את האתר במהירות ואז גוגל ימדוד את אחוז הנתישה המהירה של האתר ויוריד את דרוג האתר בגלל אחוזי נתישה גבוהים, אחוזי נתישה גבוהים מצביעים על כך שהדף אינו מספק את המידע הרלוונטי שהגולש חיפש.
דוגמא לתאור META טוב
קידום אתרים ממומן בגוגגל על ידי צוות מומחים מוכשרים  גוגל לקידום המכירות של העסק שלך, התקשרו עוד היום לייעוץ חינם.!”
דוגמה לתאור META  גרוע
קידום אתרים, קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, הטובים ביותר בשוק הישראלי, אנחנו נקדם את האתר שלך למקומות גבוהים
מומחי SEO הם לעתים רחוקות מאוד מתכנתים ולכן אינם מבינים בקוד האתר – יש בזה חסרון גדול מאוד משום שהם אינם יכולים לבצע אופטימיזציה מיטבית ללא הבנת הקוד מאחורי האתר ולכן הם חייבים להבין ולו במעט על קוד האתר.