טיפים ואזהרות לקידום אתרים לקראת 2018

טיפים ואזהרות לקידום אתרים לקראת 2018

גוגל לעיתים קרובות מפרסם טיפים ואזהרות לקהילת מקדמי האתרים, בפוסט זה אזכיר מספר טיפים ואזהרות לקידום אתרים לקראת 2018.

פעולות קידום בתוך האתר

ראשית יש לדאוג שכל הפעולות על האתר אכן מבוצעות נכון, כך שהאתר יוגש לגוגל בצורה אופטימלית ומנוע החיפוש של גוגל יוכל לאנדקס אותו גבוה בדירוג

ניהול תוכן האתר

גוגל פרסם הנחיות ברורות לגבי התוכן באתר והזהיר מפני מספר סכנות שיכולות לפגום בדירוג האתר.

  1. במידה ויש לכם פורום באתר, דאגו לעדכן אותו לגרסה האחרונה והגנו עליו כך שכל גולש יזדהה כאנושי ורובוטים לא יוכלו להכניס לכם ספאם לתוך הפורום.
  2. חסום משתמשים שמכניסים ספאם לפורום.
  3. בדוק את הפורום ברמה יומיומית, בדוק את התגובות ונתר את התעבורה.
  4. אל תאפשר הכנסת תגובות של משתמשים לא רשומים, ואם כן הגדר שלא יתפרסמו אוטומטית אלא באישור שלך.
  5. תגובות בעיתיות יכולות להיות מאונדקסות ולהתפרסם במנוע החיפוש בדיוק כמו כל תגובה אחרת ולכן יש לבדוק את איכות התגובות.
  6. אם אינך יכול לעקוב אחר הפורום בצורה אינטנסיבית עדיף לוותר על קיומו , משום שפורום לא מתוחזק יכול להסב נזק עצום לאתר.

כעקרון גוגל יכול לשתק את האתר שלך אם ימצא המון ספאם בפורום שאינו מנוהל.

קרא בקול רם כל פוסט שאתה כותב לפני שאתה מכניס אותו לאתר, במידה והפוסט לא נשמע לך זורם בתוכן , כנראה שגם לא יזרום בגוגל, זו הזדמנות לתקן את הפוסט.

היזהרו מפוסטים מתורגמים, יש עדיין בעיות קשות בתרגומים דרך האינטרנט, מהר מאוד תגלו שכל פוסט שתנסו לתרגם משפה לשפה ישמע ויראה גרוע, ולכן כל תרגום חייב לעבור בדיקה אנושית שתבדוק את התחביר ואת מבנה המשפטים והתוכן.

מאז שגוגל  הכניס למנוע החיפוש את החיפוש הקולי ושידרג  אותו, החיפוש  נעשה מותאם יותר לשפת הדיבור.

שלבו בתוכן יותר שאלות והרבה יותר חיפושים המורכבים ממשפטים לא קצרים, כמו “היכן אוכל למצוא מסעדה טובה בתל אביב” או ” מתי יוקרן הסרט…. ”

השינוי נבע מהצורך של הגולשים לקבל תשובות מדוייקות וזריזות  לבעיות. אגב רוב החיפושים הקוליים מבוצעים מהמכשירים הניידים לקהל שמחפש תשובות באזור בו הוא שוהה.

מסתבר שגוגל לא מסתפק רק בפוסטים החדשים שלך באתר, הם יכולים להיות מושלמים מכל הבחינות אך שימו לב גוגל גם בודק פוסטים קודמים מהעבר ואם ישנם פוסטים בעלי איכות נמוכה כל האתר יפגע, כך שיש לבצע בדיקה מקיפה לאחור של כל הפוסטים הישנים יותר בארכיון ולוודא שאיכותם תואמת את כללי האיכות של גוגל.

מבנה הירארכי של האתר

מבנה הקטגוריות ותת הקטגוריות מאוד חשוב לגוגל ולגולש הממוצע, הוא מאפשר לגוגל וכן למנוע החיפוש למצוא את התוכן בצורה פשוטה ומסודרת ולכן כדאי מאוד לדאוג שגם הקטגויות באתר יהיו מאורגנות בסדר הירארכי.

ידידותי ומותאם לניידים

התרעה על כך כבר ניתנה לפני מספר שנים, וגוגל בזמנו הודיעו שאתרים אשר לא יהיו מותאמים לניידים יפגעו בדירוגם, הצהרה זו של גוגל באה בעקבות  השוואת נתוני הגלישה בניידים ובמחשבים נייחים, והמגמה של גידול מספר הגולשים במחשבים ניידים ובטלפונים חכמים  רק הולכת וגדלה עם השנים.

מהירות האתר

אזהרה על כך ניתה גם כן לפני מספר שנים, גוגל הודיעה שאתרים איטיים יפגעו בדירוג, הסיבה לכך פשוטה , גלישה איטית פוגעת בחוויית המשתמש בגלישה באינטרנט ולכן תהייה העדפה מתקנת לאתרים מהירים על פני אתרים איטיים.

תיאור תמונות

אם תהית מדוע התמונות באתר שך אינן מוצגות במנוע החיפוש של גוגל הסיבה כנראה פשוטה מאוד – לא הכנסת את תגית התיאור של התמונה באתר, ללא תגית זו גוגל אינו יודע לקרוא את התמונה, אך ברגע שישנו תיאור הסיכוי לאנדקס אותה במנוע החיפוש די גדול.

קישורים חיצוניים

זה הזמן לבצע בדק בית ולבדוק מי מקשר אליך, כלומר איזה אתרים מבצעים קישור לאתר שלך, ומכמה מהם יש להיזהר ולבטל מיידית את הקישור.

  1. אתרים המקשרים אליך עם מילות עוגן ממוסחרות ” הנעליים הטובות בעולם”.
  2. אתרים של מקדמי אתרים.
  3. אתרים שאינם בתחום העיסוק של האתר שלך ולכן אין להם שוב סיבה לקשר לאתר שלך.
  4. אתרים ללא תנועה.
  5. אתרים בשפה שונה מהאתר שלך.
  6. אתרים שנפגעו קשות על ידי גוגל.