העכביש של גוגל יודע לקרוא הקשרים

העכביש של גוגל יודע לקרוא הקשרים

גוגל אמנם מוביל את השוק של מנועי החיפוש, והמילה גוגל כבר מזמן הפכה לשם נרדף של חיפוש באינטרנט, ולא סתם חיפוש, אלא חיפוש מהיר ומדויק, איך זה שגוגל ממשיכה להוביל את השוק?.

בשנה האחרונה נגסה “Bing” בחיפוש של גוגל הם הצליחו לאחר השקעה של כמה עשרות מיליוני שקלים לנגוס ב – 3 אחוזים בלבד משאר מנועי החיפוש, בינג רשת החיפוש של מיקרוסופט, עמדה על 8 אחוזים וכיום עומדת על 11 אחוזים. בגוגל מתרגשים ועוד איך מתרגשים מהנגיסה הזו אך זו לא הסיבה היחידה שגוגל ממשיכים בשיפור מנוע החיפוש שלהם.

גוגל הכניסו כבר לפני שנים כ- 200 פרמטרים אשר בוחנים את האתר, וקובעים בסופו של דבר את מיקומו במנוע החיפוש הנחשק בעולם. כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל וצוותי קידום אתרים עובדים קשה בכדי להביא אתרים לראש מנועי החיפוש, גוגל בתקופה זו שוקדת על עוד 300!!! פרמטרים נוספים שישפיעו על מיקומי האתר, חלקם הם רק שיפורים של פרמטרים שהיו כבר ברשת אך מקבלים חידוד ממוקד, כמו חיפוש שמות וצירופי מילים, אך החידוד האחרון הוא שהסב את תשומת ליבי כגוף שמקדם אתרים ולא מעט אתרים.

חברי למקצוע יאמרו שאני חושף כאן את סודות מקצוע קידום אתרים אך אני מעדיף לשתף את החדשים בקידום אתרים את אותם מקדמי אתרים שרק החלו בעבודתם בסודות הכי חשובים של קידום האתרים.

ובכן גוגל כבר לא מחפש את מילת המפתח לבד וגם לא מחפש רק את צפיפות מילת המפתח, גוגל היום מחפש הרבה יותר, גוגל שואף להבין את ההקשר, הוא שואף להבין המאמר כולו את כל המשפטים ולבדוק אם יש משהו חדש במאמר או באתר, גוגל מאמין שאם נכנס חומר חדש לאתר סביר להניח שהוא גם חדש מבחינת הקוראים וכנראה יעניין אותם ולכן יעלה אתר כזה למעלה בראש מנוע החיפוש, אך מה אם גוגל יגלה שהמאמר הוא מאמר זבל ממוחזר, מה אז האם למרות שהאתר מתעדכן יום יום בזבל גוגל יעלה אותו לראש מנוע החיפוש?

גוגל היה רוצה להימנע מתסריט זה ולכן פיתחו וממשיכים לפתח את מנוע החיפוש כך שיצליח להבין ההקשר כלומר, מנוע החיפוש מנתח את כל המילים במאמר ובודק את הקשר ולפי הקשרם הוא מחליט אם להעלות או להוריד, יסלחו לי הקוראים על האנשת גוגל ליצור חי חושב ונושם, הרי ברור שהעכביש של גוגל מתוכנת לפקודות, אך אל תפסלו את העין האנושית, בגוגל גם סורקים אתרים על ידי בני אנוש שמחפשים מה שהכביש לא יכול לראות.

דוגמה טובה היא אם ארשום במנוע החיפוש “כלב גז” הרי ברור לגוגל מהו כלב וברור מהו גז ולכן לאן יוביל אותי גוגל לחברת גז או לאתר על כלבים, במקרה זה גוגל מכיר את הצירוף ויוביל אותי לחברת גז שמוכרת כלב גז.

דוגמה נוספת היא המילה “עכביש” גוגל מפנה את התוצאה הראשונה לדלתות ובינג ליצור עכביש בויקיפדיה, כאן תשקלו אתם מי היה יותר טוב.