הטעויות הנפוצות בקידום אתרים

הטעויות הנפוצות בקידום אתרים

קידום אתרים נושא בחובו מספר היבטים להלן 12 הטעויות הנפוצות שיש להימנע מהם. אחרי  יותר מ -200 ביקורת של אתרים שביצעתי בשלוש השנים האחרונות. אנו רואה כל מיני בעיות במהלך ביקורות אלה, אבל ישנן טעויות שאני רואיה שוב ושוב. הנה הנפוצים שבהם.

כותרת דלה ולא ממוקדת

מדהים אותי כל פעם מחדש איך הכותרת באתרים כל כך לא מתאימה לאתר ואינה כוללת את שם התחום העיקרי בו עוסק האתר, הכותרת חשובה מאוד והיא זו שמכוונת בראש ובראשונה את מנועי החיפוש לתוכן האתר, לנושא האתר. מנועי החיפוש עדיין מסתמכים על תג הכותרת והוא התג החשוב ביותר  “ברמה העליונה ביותר ” לגבי התוכן של הדף.

כותרת מאמרים

כמו תג  הכותרת של האתר כך גם  תגי כותרת של  מאמרים  ודפים מסייעים לספק תוויות ברמה העליונה עבור משתמשים ומנועי חיפוש על מה מדובר בדף בעת יצירת תוכן למשתמשים, אלה עוזרים להם להבין טוב יותר את המבנה ואת אופי התוכן בדף.

תג הכותרת בחלק העליון של התוכן פועל כתווית עבור הדף כולו, ותגי כותרת של פסקאות  מסמנים נושאי משנה בדף.

תוכן דל

מנועי החיפוש לא אוהבים  דפים עם תיאורים קצרים, תשתדל לא לכתוב כמו במברק, התוכן חייב להיות מסור עם הקדמה, גוף המאמר וסיכום, כאשר גוף המאמר מחולק לפסקאות עם כל כללי התחביר, פסיקים, נקודות וכו’.

לרוב אני רואה  באתרים  דפים עם מעט מאוד תוכן שימושי. כאשר דפים אלה מהווים אחוז משמעותי מתוכן האתר סביר להניח שמנועי החיפוש יתייחסו אליו כאל אתר דל וגרוע, והם עשויים להוריד דירוגים לאתר שלך על בסיס רחב.

דפים דומים

אל תנסה לעבוד על מנועי החיפוש עם תוכן שיווקי מאולץ או עם גימיקים, כאשר לך יותר מדי דפים דומים מאוד זה לזה. לדוגמה, אם יש לך דפים הנקראים: “10 טיפים לרכישת בית”, “11 טיפים לרכישת בית”, “10 עצות מומלצות לרכישת בית” ו –”10  דברים נהדרים לעשות בעת קניית בית”.

הדפים הללו אינם שונים זה מזה במידה ניכרת. וסביר להניח שדפים אלו לא יהוו משקל משמעותי באתר וינחיתו אותו בדירוג.

קוד לא נקי

אני עדיין מבחין בקוד לא נקי באתרים רבים, זה לרוב נובע ממערכות בניית אתרים ישנות או בפיתוחים מקומיים של כל מיני חברות שמאחסנות בשרתים שלהם את המנוע לבניית אתר וכן את האתרים עצמם.

יש לזה מספר השלכות, אחת מה יקרה כאשר תרצו לעבור לשרת חדש מהיר יותר ? פשוט לא תוכלו לבצע זאת כי מערכת הניהול מקומית.

שנית הקוד מעמיס על האתר שלכם קטעי קוד רבים שאינם עומדים בכללים של מנועי החיפוש ולכן הסריקה תהייה איטית יותר ולעיתים קרובות האתר יהיה בלתי קריא.

ארכיטקטורת אתר ירודה

אתר חייב להיות בנוי נכון מבחינה ארכיטקטונית – קטגורית, האתר חייב להכיל קטגוריות ראשיות ומתחתן בהיררכיה קטגוריות משנה, וכל זאת בהקשר חזק לנושא האתר. מנועי חיפוש עשויים גם לא לדרג את הדפים שאינם קשורים לקטגוריות שלא קשורות לנושא הראשי.

התאמה לניידים

ככל שכמות המכשירים הניידים גדלה בעולם כך גם הדרישה של מנועי החיפוש להתאמה לניידים גדלה, יש להתאים את האתר לכל סוגי המכשירים הניידים ולוודא שהאתר מסודר כיאות וקריא.

מעט דפים באתר – אתר רזה

אם אתה רוצה להיות פיל אז תתנהג כמו פיל ולא כמו עכבר, זה הרעיון שמלווה את מנועי החיפוש, כלומר אתר גדול מבחינת מספר הדפים בו עם תוכן משמעותי יהי גם אתר חזק בסופו של דבר שיאונדקס במנועי החיפוש בדירוג גבוה.

לעומתו אתר רזה עם מספר קטן של עמודים גם התוכן שלו יהיה מעולה עדיין לא יוכל להיות מדורג גבוה במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל משום גודלו.

 פרסום מוגזם

אתרים רבים משתמשים במודולים של פרסום מוגזם בתוך האתר אם כמודעות המשולבות בתוך התוכן ובצידי העמוד ואם כפופ –אפ שקופץ בהזדמנויות שונות מול עיני הגולש, כעקרון אין שום דבר רע בזה. עד שזה הופך להיות מטרד לגולש ומפריע למשתמשים לגלוש באתר, עד כדי יציאה מהאתר.

ל- Google יש אלגוריתם שמחפש יותר  מודעות בחלק העליון והקבוע, ואם מספר המודעות גדול ועל שטח גדול הוא יוריד את דירוג הדף.