אתר סחר אלקטרוני בשדרה השביעית

אתר סחר אלקטרוני בשדרה השביעיתאתר סחר אלקטרוני בשדרה השביעית

יום אחד אתה קם בבוקר שוטף פנים מצחצח שיניים ותוהה , אוי, למה לא להקים חנות באינטרנט? או למה לי לא להקים אתר באינטרנט? אתה מכין קפה שחור חזק לוקח סיגריה, מתענג על כל שאיפה ומחפש מוצר ריווחי שתוכל בקלות לשווק אותו באינטרנט, אתה בטוח שתוך זמן קצר אתה עולה על הגל, אתה הולך לסגור את עסקת חייך, תבנה אתר סחר אלקטרוני בכמה ג’ובות ואתה בעסק. תתעורר !!! אתה עדיין חולם!!!

אז כדאי שתשים לב לכמה עובדות לפני שאתה מתחיל לחלום, בניית אתר סחר באינטרנט הוא עסק יקר.  יקר אמרתי, יקר מאוד אני חוזר, – רגע , לא התכוונתי רק לבניית האתר והעיצוב, זה החלק הזול של העסק. הקידום הוא העסק היקר.

כל לקוח שני שלי שרוצה להקים אתר או אתר סחר אלקטרוני מסביר לי את הכלל הראשון שלו, או את תורת ההתנהלות העסקית שהביא מהודו הרחוקה  במשפט אחד – “אני רוצה אתר זול”.

ואני מסכם לו את העניין במשפט שהבאתי גם כן מהודו, “מה שתיתן – תקבל”.

אני נוהג להסביר ללקוחות הפוטנציאלים שלי את אחד העקרונות החשובים ביותר באינטרנט, אגב אותו עיקרון עובד גם בעולם העסקי הממשי, רק שבאינטרנט כל אדם יכול לפתוח אתר מכירות ובעולם הפיזי יכול  רק מי שיש לו השקעה מספיק גדולה לשכירות לעיצוב למשכורות לעובדים לאחסון ולמלאי. ולכן ישנם פי כמה וכמה אתרי סחר על פני בתי עסק בפועל. והעיקרון פשוט, מי שבונה אתר סחר ולא ידאג לקדם אותו משול לאדם המקים עסק בתוך מקלט אטומי וסוגר את כל הפתחים אליו ורק מי שיודע בוודאות על מיקום העסק אולי יגיע אליו, וגם זה בספק רב.

יזמים מתקשים להבין שבניית אתר אינטרנט מסחרי  זהה כמעט לחלוטין להקמת חנות פיזית, ולפני ההקמה על היזם לשאול את עצמו, היכן אני רוצה את החנות, ברחוב צדדי ובלתי נראה או ברחוב המרכזי ביותר של עיר המסחר הגדולה ביותר בעולם?

הרי אם היזם יקים חנות במקום מרכזי יהיה צורך ביועץ עסקי  לבניית העסק, בפרסומאים ליצירת קמפיין, באדריכל, במעצב, בעובדים ובמלאי, והנה זה דומה באופן מובהק לבניית חנות מסחרית. בדיוק כך יש להתייחס לבניית אתר מסחרי או אתר באינטרנט. כדאי להיוועץ עם יועץ המכיר את התחום ולפנות ל”קבלן” מקצועי בניית אתרים, ולשכור שרותי עיצוב, ושרותי קידום אתרים, אך לצערי, יזמים ובעלי עסקים מתקשים להבין את העניין, הם מתקשים להבין שכמות הלקוחות החולפים על פני ה”חנות הוירטואלית” שלהם באינטרנט או על פני האתר שלהם היא גדולה עשרות מונים מכמות הלקוחות החולפים על פני חנות ברחוב הכי מרכזי בעיר.  ובכדי לגרום לאותם גולשים להיכנס לאתר יש לעצב את האתר בהתאם ויש לבנות אותו במקצועיות ולדאוג שיפורסם במקומות המרכזיים בעיר, ומעל הכל יש לדאוג לשלם שכירות גבוהה בכדי לשמור על המיקום – ברחוב המרכזי ביותר בעיר השוקקת ביותר. וכפי שמחיר הנדל”ן ברחוב המרכזי גבוה כך גם  גבוה מחיר קידום האתר לדפים ראשונים של מנועי החיפוש גבוה.

אך ידוע שלא כל עסק מסוגל לשלם את מחיר הקידום הגבוה, ובמקרה הטוב מדובר במאות דולרים לחודש, לאלה אני ממליץ לבקש עסקת קידום לפי תוצאות. לא שתשלמו פחות, פשוט תתחילו לשם רק לאחר שהאתר שלכם יופיע במיקום שסגרתם.