איזה קישורים אני צריך לאתר שלי

איזה קישורים אני צריך לאתר שלי

גון מולר מגוגל מצייץ  בטוויטר לפני כשבוע  ב 24 לפברואר  2017 ציוץ קצת מוזר אבל כנראה שיש לו משמעות גדולה, צריך רק להמתין ולראות מה ההשלכות של הודעה זו, אם כי קשה לי להאמין שהמנוע של גוגל אכן מתנהג כך.

ולהודעה – שימו לב –

תזכורת מ –  Google: קישור לאתרי אינטרנט בעלי  סמכות גבוהה לא עוזרים לקדם את האתר
ומוסיפים שגוגל אמרו במשך שנים שקישורים חיצוניים אפילו מאתרי סמכות לא ישפיעו על דירוג האתר שלכם

ולמה  באה הודעה זו לעולם ?

מספר חברות לא קטן בנו אתרי קש, או חוות קישורים כפי שאנחנו מכירים אותם בשפה המקצועית, כמו בלוגים ופורומים והוציאו מהם קישורים בתשלום, עדכון פנדה ופינגויין גוגל ריסק כמעט לחלוטין את החוות הללו ואת כל האתרים המקושרים אליהם ולכן היום כל מי שיקנה קישורים או יבצע קישורים מאתרי קש כאלו, שם את האתר שלו על קרן הצבי – כלומר יגרום במו ידיו לריסוק האתר, קישורים ניתן לקבל רק מאתרים חיים ומהימנים בעלי תנועה והכי חשוב אתרים שהם רלוונטיים לנושא האתר שלכם. אבל שימו לב להודעה האחרונה של גוגל הם לא יתרמו מאומה לדירוג האתר שלכם.

אף פעם לא הבנתי את רוכשי הקישורים הרי ברגע שהפסקתם לשלם לחוות הקישורים הקישור נעלם אז מה הטעם בקישור זמני שעף לאחר מספר חודשים, ההיפך הוא הנכון זה מזיק יותר מאשר מועיל כאשר גוגל רואה תנועה חשודה זו של עשרות או מאות קישורים נכנסים ולאחר זמן מה מנותקים.

עד היום היה נהוג  להתרכז בבניית קישורים באמצעות שיטות טבעיות כמו מאמרים חדשים ומקצועיים בתחום וליצור שיתוף של תכנים איכותיים אלו ברשתות החברתיות שיגרמו לתנועה נכנסת לאתר ולשיתוף בקרב גולשים נוספים שיגרמו לגולשים נוספים להכנס לאתר. זה עזר לדירוג  האתר מסיבה פשוטה – קיבלנו תנועה לאתר ואת זה גוגל מודד.

פינגווין חיסל טונות של קישורים באיכות נמוכה

עדיף לקבל 5 קישורים איכותיים מאשר 1000 קישורי זבל מאתרי חוות קישורים גם אם הקישורים הם לצמיתות. הבלוגים והפורומים יעילים לקהלי יעד בתעשיות ספציפיות (למשל, בריאות, יופי, בריאות, לקוסמטיקה, תכשיטים).

הכנסת קישור לבלוגים אלו יכולה להיות יעילה מאוד אם הם מובילים למוצרים שלכם למכירה ישירה,  אבל לא להגזים שם כי גוגל יכול לזהות הודעות זבל שאתה זורק בפורום ולהעניש את האתר שלך גם  קישורי חתימה עלולים לגרום לאתר שלך להיענש ולא תהיה כל השפעה חיובית על האתר שלך, לא כך הדבר  אם אתם רשומים לבלוג רציני עם משמעות נישתית והוא מוביל בתחומו, אך אם זהו בלוג זבל שנועד רק להוסיף קישורי חתימות על דיונים לא משמעותיים אל תכניסו שם חתימה מקושרת,  יש  לשחק את משחק הקידום לפי  הכללים של גוגל אחרת אין לך מה לחפש שם.

קישורים טבעיים – האם הם חיוניים?

מה טיבו של קישור טבעי? קישור טבעי הוא קישור מדויק לתוכן אותו הוא מקשר, ומעבר לכך יש לדאוג לקישורים מגוונים כלומר הקישור עצמו צריך להיות בעל עוגן מגוון, לא לקשר תמיד את אותה מילה או ביטוי אלא לגוון בביטויים ולדאוג שהקישור אכן יתאים לדף המקושר, ועוד לא רק קישורים לעמוד ראשי של האתר, בהחלט ניתן ליצור קישורים לעמודים פנימיים. לזה אני קורא גיוון טבעי. האם הוא משמעותי לגוגל? על אף שגוגל אומרים – לא משמעותי ושהוא לא תורם לעלייה בדרוג האתר הרי שיש לו משמעות אם קישור זה יניב תנועה  לאתר, לדעתי עדיין יש לקישור כזה השפעה על הכניסות לאתר, וכניסות הם פרמטר חשוב בדירוג.

יאהו

אינדקסים כמו יאהוו היו מאוד אפקטיביים וטובים לזמנם עוד לפני שגוגל נוסדו אך מאז האינדקסים הללו הלכו והתנפחו וגידלו בתוכם מיליוני קישורי ספאם וזבל, אני לא בדיוק קוטל את יאהו הוא עדיין טוב אם מאנדקסים בו אתר נישה בקטגוריה המתאימה בצורה מדויקת ובתיאור ייחודי, אך כדאי שתדעו מי שמגיע לקישורים ביאהו הם בעיקר העכבישים או הזחלנים של מנועי החיפוש וקשה מאוד לקבל משם תנועה.